کد خبر: 233823
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی:

تحریم‌ها فرصتی برای احیای ظرفیت‌های داخلی کشور است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها فرصتی برای احیای ظرفیت‌های داخلی کشور است.

تحریم‌ها فرصتی برای احیای ظرفیت‌های داخلی کشور است
کد خبر: 233823
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی ظهر شنبه در مراسم افتتاح سامانه راداری تقرب در فرودگاه بندرعباس گفت: با توجه به شرایط جدید اقتصادی کشور و اغاز تحریمها باید توجه بیشتری به ظرفیت های داخلی کشور به خصوص در دو زمینه تجهیزات و متخصصان داخلی داشت.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه کشور توجه جدی به بخش هوایی شده است، عنوان کرد: با توجه به شرایط تحریم ها باید روشها برای رسیدن به اهداف تغییر کند. نیازمند تقویت مدیریتی در کشور هستیم.

لاریجانی با بر شمردن ظرفیت های موجود در استان هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان جزو معدود استانهایی است که تمامی ظرفیت های دریا، خشکی با توجه به وجود جزایر در این استان را دارا است.در آینده سمت گاهی زیستی کشور به سمت استانهای ساحلی به خصوص استان هرمزگان خواهد بود بنابراین باید زیرساختهای استان هرمزگان تقویت شود. این استان امکان جهش را دارد.

وی اضافه کرد: جمعیت مرکزی کشور در حال مهاجرت به استانهای ساحلی از جمله استان هرمزگان است. هرمزگان به لحاظ صنعتی شرایط خوبی دارد و برای تقویت این صنایع باید برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد تا آینده این فرصت ها به تهدید تبدیل نشود.

به گفته رئیس مجلس شورای اسلامی، تحریم ها لرزه هایی بر پیکره اقتصاد کشور وارد کرد اما یک فرصتی برای احیای ظرفیت های داخلی است. اما این امر نیازمند اهتمام ویژه مدیران و درک درست مدیران از شرایط کنونی کشور است.

وی افزود: ملت ایران صبور و بردبار است و در شرایط سخت خودشان را متحول می کنند و آینده بهتری را رقم می زنند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها