کد خبر: 233845
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۷:۰۰:۰۰
| |

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کولاکوویچ هیچ کار مهمی برای والیبال ایران انجام نداده است/ فریب تغییر تاکتیک بلغارها را خوردیم/ برخی افراد در فدراسیون هیچ شناختی از والیبال ندارند/ کارنامه کولاکوویچ در دو بازی پیش رو مشخص می‌شود

والیبال قهرمانی جهان شب گذشته پیگیری شد و تیم ملی ایران در یک بازی حساس برابر بلغارستان میزبان با نتیجه 3 بر صفر بازی را واگذار کرد.

کولاکوویچ هیچ کار مهمی برای والیبال ایران انجام نداده است/ فریب تغییر تاکتیک بلغارها را خوردیم/ برخی افراد در فدراسیون هیچ شناختی از والیبال ندارند/ کارنامه کولاکوویچ در دو بازی پیش رو مشخص می‌شود
کد خبر: 233845
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شاگردان کولاکویچ در مرحله مقدماتی والیبال قهرمانی جهان بعد از لهستان قدرتمند در جایگاه دوم گروه قرار گرفتند و توانستند به مرحله بعد صعود کنند. تیم ملی ایران در این مرحله با بلغارستان، کانادا و امریکا هم‌گروه شد. شاگردان کولاکوویچ در اولین بازی خودشان در این گروه دوباره به مصاف بلغارستان رفتند اما این تیم هیچ نشانی از آن تیم قدرتمند دور قبل نداشت. بلغارها در خانه و با حمایت هواداران پرشمارشان توانستند ایران را تحت تأثیر قرار دهند و این بازی را به سود خودشان به پایان برسانند.

جمشید حمیدی، کارشناس والیبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در خصوص بازی شب گذشته تیم ملی در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان گفت: «واقعیت این است که کولاکوویچ از روزی که به ایران آمده هیچ کار مهمی برای والیبال ایران انجام نداده است. کولاکویچ انسانی باشخصیت است و من هرگز نمی‌خواهم به شخصیت کولاکوویچ توهین کنم؛ اما ایشان کاری در والیبال ایران انجام نداده است. اگر امروز هم جوان‌گرایی در تیم ملی صورت گرفته فقط به اصرار تعداد کمی از پیشکسوتان والیبال است.»

حمیدی تعداد جوانان حاضر در تیم ملی والیبال را بسیار اندک عنوان کرد و گفت: «کولاکوویچ چند جوان را به‌صورت قطره‌چکانی وارد تیم ملی کرده است. در کنار آن هم چند جوان بسیار خوب را نادیده گرفته؛ مثل جواد کریمی، پاسوری که می‌توانست جای سعید معروف را بگیرد. به‌قدری به این جوان کم‌لطفی شده که انگیزه‌اش را ازدست داده است. به‌هرحال هر مربی‌ای برای خودش دیدگاهی دارد.»

این کارشناس والیبال نداشتن برنامه برای مقابله با بلغارستان را مهم‌ترین مشکل تیم ملی در بازی شب گذشته عنوان کرد و گفت: «ما بازی قبل خودمان را برابر بلغارستان با نتیجه 3 بر یک بردیم، این اتفاق در حالی رخ داد که بازیکنان بلغارستان دست به زدن سرویس‌های ریسکی زدند، که درصد اشتباهش بیشتر است و در ادامه هم نتوانستند این اشتباهات را جبران کنند. بلغارها در مسابقه شب گذشته کاملاً نقشه خودشان را در زدن سرویس عوض کردند. همین موضوع باعث شد که تیم ملی دچار بحران شود. کولاکوویچ در این بازی مثل بازی با لهستان، فریب تغییر تاکتیک حریف را خورد و متأسفانه تدبیری هم برای مقابله با این تغییر تاکتیک نداشت. یکی از خوبی‌های ولاسکو این بود که وقتی بازی تغییر می‌کرد تاکتیک جایگزین داشت اما کولاکوویچ و حتی کواچ این ویژگی را ندارند.»

حمیدی ضمن انتقاد از مسئولان فدراسیون والیبال گفت: «برخی از افراد حاضر در فدراسیون والیبال هیچ شناختی از والیبال ندارند و کورکورانه از همه مربیان خارجی دفاع می‌کنند. اعتقاد دارم که تیم ملی ایران مربی خارجی می‌خواهد اما مربی‌ای که بتواند به والیبال ایران کمک کند.»

این کارشناس والیبال درباره بازی امشب تیم ملی برابر کانادا هم گفت: «تیم ملی والیبال ایران نشان داده که غیرقابل پیش‌بینی است. هیچ بعید نیست که امشب بتواند کانادا را شکست دهد. کارنامه کولاکوویچ و شاگردانش در دو بازی پیش رو مشخص خواهد شد. امیدوارم که تیم ملی برابر کانادا و امریکا موفق باشد و شادی را به مردم ایران هدیه بدهند. کشور ما دچار مشکلات فراوانی است و این بردها و پیروزی‌ها می‌تواند در روحیه مردم تأثیر بگذارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها