کد خبر: 233863
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۴:۱۷:۰۰
| |

آغاز فعالیت کمیته زنان انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران

نایب رییس کمیته بانوان کانون‌ عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور، گفت: در راستای تحقق اهداف و رسالت‌های حمایتی کارگران، کمیته بانوان استان تهران، فعالیت خود را آغاز کرد.

آغاز فعالیت کمیته زنان انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران
کد خبر: 233863
|
۱۳۹۷/۰۶/۳۱ ۱۴:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه محمدیان از مسئولیت جدید خود به عنوان رئیس کمیته بانوان انجمن‌های صنفی کارگران استان تهران، خبر داد و اظهار داشت: کمیته بانوان با هدف هم‌افزایی زنان کارگر توانمند، صاحب نظر و دارای گفتمان، تشکیل شده است.

وی در مورد ساز و کار این کمیته برای چالش‌های زنان در حوزه کارگری، اذعان داشت: بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند لذا به‌روز رسانی و تکمیل جامعه آماری در حوزه زنان و دختران کارگر در اولویت برنامه‌های کمیته بانوان است.

محمدیان خاطرنشان کرد: کارگران زن به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی و مدنی خود ، با وجود آنکه دوشادوش مردان در واحدهای تولیدی کار می کنند از دستمزد مساوی، برخوردار نیستند لذا اکثر دستگاه‌های غیردولتی، خواهان اشتغال زنانی هستند که در قبال آن از امتیاز بیمه نکردن و دستمزد پایین این قشر استفاده کنند.

رئیس کمیته بانوان استان تهران، عنوان کرد: قصد داریم حضوری پر رنگ و شایسته‌ در کمک به رفع مشکلات اجرایی و اعتباری قانون افزایش مرخصی زایمان و رفع خلأهای اجرایی قانون کاهش ساعت کاری زنان شاغل دارای شرایط خاص برای توازن میان کار و زندگی داشته باشیم و در این راستا آگاهی بخشی بانوان کارگر یکی از راهبردهای ما خواهد بود.

وی نبود چهارچوب و مدل مشخص ارزشیابی شده در کشور برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی زنان کارگر را از نقاط ضعف موجود در این حوزه دانست و تصریح کرد: آسیب روانی جامعه، بیشتر نصیب زنان می‌شود و در واقع زنان بزرگترین قربانیان آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌روند که تحت تاثیر مشکلات موجود، گاهی به دامان ناهنجاری‌های اجتماعی پناه می‌برند.

محمدیان ضمن تاکید بر ارائه ایده و برنامه‌های شاخص بر پایه تجربیات گذشته، یادآور شد: چنانچه زنان سرپرست خانوار برای رسیدن به سطح متوسطی از زندگی، شرایط و درآمدی داشته باشند، احتمال ارتکاب آسیب اجتماعی در آنها کمتر خواهد بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها