کد خبر: 233928
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۰۸:۲۱:۰۰
| |

علی لاریجانی با اشاره به حادثه تروریستی در رژه اهواز:

امنیت ملی، مسئله‌ای نیست که تعلل در آن توجیه داشته باشد

رئیس مجلس نسبت به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز واکنش نشان داد.

امنیت ملی، مسئله‌ای نیست که تعلل در آن توجیه داشته باشد
کد خبر: 233928
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۰۸:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی رئیس مجلس در آغاز جلسه علنی امروز در نطق پیش از دستور با اشاره به حادثه تروریستی در رژه اهواز، گفت: 31 شهریور ماه مصادف با ایام عزاداری سیدالشهدا و یارانشان با جنایت تروریست های پلید، رنگ شهادت گرفت و ده ها نفر از مردم خوزستان در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دفاع مقدس پیوستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ؛ وی ادامه داد: تروریست های دست پرورده قدرت های جنایتکار می توانستند اینکار را در زمان دیگر و در خیابان نیزانجام دهند؛ علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت. رژه نیروهای مسلح نشانگر اقتدار یک نظام است. بخصوص در کشور ما که از ابتدای انقلاب با تهدید نظامی مواجه بود.

رییس مجلس تاکید کرد: رژه نیروهای مسلح هماره با ادوات نظامی متنوع که همگی با همت و اراده قوی متخصصین نظامی ساخته شده، نشان دهنده تحقق راهی بود که امام (ره) بهجوانان این سرزمین آموخت. که با اراده قوی می توانید استقلال همه جانبه پیدا کنید.

لاریجانی گفت:امسال حجم انبوه سلاح های مدرن، مانور اقتدار و استقلال کشور بود و این صحنه برای قدرت های چپاولگر به دو جهت قابل تحمل نیست نخست آنکه سال هاست با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می کنند که ایران را به خاطر کشورهای منطقه تحریم نظامی کردیم و با خرید سلاح های مدرن از آمریکا می توانید در مقابل قدرت محدود شده و تحریمی ایران بایستیم و هدف آن ها علاوه بر اخاذی تسلط رژیم صهیونیستی بر این کشورهای فلاکت زده است.هنگامی که آن ها به عینه قدرت تجهیزاتی ایران را در شرایط تحریمی مشاهده می کنند و اراده قوی جوانان سلحشور ایران را ببینند همه داستان سرایی دچار بحران توجیهی می گردد.

اوخاطرنشان کرد: دومین جهت غیرقابل تحمل بودن قدرت استقلال ایران برای کشورهای چپاول گر این است که با همه شیطنت های تبلیغاتی آمریکا مسئله استقلال ایران در این 40 سال بعد از انقلاب علیرغم همه دسیسه ها، جنگ و تحریم برای مردم منطقه یک موضوع تامل برانگیز شده است، همیشه نمی توان با تبلیغات خود را به خواب زد، ملت ها وقتی ابهت مسلح مستقل قدرتمند ایران را می بینند و از طرفی دخالت های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمرشان را مشاهده می کنند دچار تردید جدی در مسلک وابستگی سیاسی می شوند.

رییس مجلس تاکید کرد: از این رو برای انحراف افکار عمومی دنیا باید این صحنه را با یک اقدام سبوعانه تحت الشعاع تبلیغاتی قرار دهند تا ابعاد قدرت نظامی ایران دیده نشود بلکه به عکس با تبلیغات زیاد عملیات تروریستی را بزرگ نمایی کنند و نشانه ضعف قدرت ایران قلمداد کنند.

وی با تاکید بر یاس آمریکا از اقدامات تحریمی و تبلیغاتی، گفت: از طرفی این اقدام نشان می دهد آمریکایی ها با همه اقدامات تحریمی و تبلیغات وسیع دچار یاس شده اند. در طول 40 سال ده ها بار تصور کردند که ایران کارش تمام شده یک روز با جنگ صدام هلهله راه انداختند که ایران چند هفته بیشتر دوام نمی آورد، روز دیگر با کودتای نوژه کار را فیصله یافته تلقی کردند و با هر بحران سیاسی داخلی دچار توهم شدند و ستاد ویژه راه انداختند.

لاریجانی ادامه داد: وزیر خارجه اسبق آمریکا در خاطرات خود از این ستاد توهمی و پول پراکنی بسیار گفته است اما هر بار دچار یاس شدند و این بار نیز با دستپاچگی از توافق هسته ای خارج شدند و ژست اقدام همه جانبه و تشکیل ستاد تکراری به خود گرفتند اما ظاهرا به این نتیجه رسیدند که این بار سرشان به سنگ می خورد لذا باید از هر وسیله ای برای مقابله با ملت ایران استفاده کرد و به قول خودشان به هم ریختگی امنیتی برای ملت ایجاد کنند.

او در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: هرچند این تقلای آخر آن ها در مقابل اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی رسد اما دستگاههای امنیتی کشور باید موضوع را جدی بگیرند. موضوع امنیت ملی، مسئله ای نیست که تعلل در آن توجیه داشته باشد. آنگونه که رهبر معظم دستور دادند باید نیروهای امنیتی با جدیت وفوریت مسئله را پیگیری کنند و ریشه تبهکاران را بخشکاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها