رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران:

با وجود شما دانش‌آموزان، خیالمان از آینده ایران آسوده است

عضو شورای شهر تهران گفت: امروز اگر به جای کوه‌ها و جنگل‌های ما ساختمان سبز شده این حق و حقوق شما بوده که زیر پا گذاشته‌ایم و درختان و آب برای شما کم است و حالا شما نباید اجازه دهید که محیط زیست شما بیش از تخریب شود. ما کمپین #تهران_شهر_بدون_پلاستیک را برای کاهش مصرف پلاستیک و کمک به طبیعت راه‌اندازی کردیم تا به اطرافیان خود یاد بدهیم که با تهران مهربان باشند.

با وجود شما دانش‌آموزان، خیالمان از آینده ایران آسوده است
کد خبر: 233999
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ناهید خداکرمی با حضور در اولین مراسم صبح‌گاه سال تحصیلی 97-98 این مدرسه، ضمن تسلیت به مناسبت حادثه تروریستی اهواز و ایام محرم،‌ یاد و خاطره شهدای اهواز را گرامی داشته و از دانش‌آموزان مخاطب خود خواست که حس میهن‌دوستی را هرگز از یاد نبرند.

خداکرمی تاکید کرد:‌ همه ما به خاطر اتفاقات تلخ روز گذشته که برای هموطنانمان در اهواز افتاد، غمگین هستیم و اگر ما بزرگترها این غم‌ها را در خودمان تاب می‌آوریم بدون اینکه اجازه بدهیم چهره شما فرزندان ما غمگین شود، برای این است که می‌خواهیم آینده شما فرزندان برومند ما، آینده‌ای روشن و پر از آسایش باشد.

وی افزود: همه تلاش ما بزرگترها برای این است که شما سرافراز و سربلند در مسیر رشد کشورمان قدم بردارید و برای همین از شما می‌خواهم همین حالا با سینه ستبر و قاطع در صف بایستید و نشان بدهید که ما پدر و مادرها باید خیالمان از آینده ایران آسوده باشد چون شما را داریم.

ناهید خداکرمی در فضایی که تحت تاثیر واقعه تلخ تروریستی اهواز بود خاطرنشان کرد:‌ آنچه مهم است، دوست داشتن کشورمان ایران است. باید ایران را همان‌طور دوست بداریم که پدر و مادرمان را دوست داریم؛ خاطرمان باشد که اگر ایران نباشد ما نیز نخواهیم بود و اگر پدر و مادرمان نباشد ما به سختی می‌توانیم روی پایمان بایستیم؛ بنابراین همه عزم ما این است که فردا که ما نیستیم،‌ شما افتخار کنید به پدران و مادرانی که برای آرامش و آسایش شما تلاش کردند.

خداکرمی خطاب به دانش‌آموزان هنرستان شهادت افزود: یادتان باشد شما فردا مادران این سرزمین هستید. مادران و همسران و فعالین اجتماعی آینده از میان شما انتخاب خواهند شد. امیدوارم هر کدام از شما فرزندانی خوب برای کشورتان تربیت کنید. شما می‌توانید فعالین اجتماعی باشید، عضو شورای شهر باشید، نماینده مجلس باشید. و من ایمان دارم از بین شما دانش‌آموزان در فردایی که دور نیست وزیر خواهیم داشت و شاید رئیس‌جمهور هم داشته باشیم.

وی افزود: شما مادران فردای این سرزمین هستید و بنابراین آنچه حالا از شما می‌خواهیم ترسیم آینده است و هر روز آرزوهایتان را تکرار کنند. یادتان باشد برای اینکه به آرزوهایتان برسید، اول باید خودتان را دوست داشته باشید.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اینکه باید خودمان را دوست داشته باشیم گفت: هرکدام از شما ممکن است وقتی در آینه به خودتان نگاه می‌کنید، شاید بگویید چرا من مثل دیگری نیستم؛ یادتان باشد که هر کدام از شما به تنهایی بسیار زیبا هستید،بسیار خوش‌فکر و قدرتمندید. برای همین باید با اعتماد به نفس دوران نوجوانی را طی کنید تا بعدها جوانی با اعتماد به نفس باشید که برای به دست‌آوردن آنچه دوست دارید بجنگید.

خداکرمی ادامه داد: خواسته‌هایتان هرگز فراموش نکنید، اما مهارت‌هایتان را افزایش دهید. من خودم مدرسه شما را انتخاب کردم، چون معتقدم مدرسه‌ای که هم مهارت و هم علم را در کنار هم آموزش می‌دهید، فارغ‌التحصیلانی قابل اتکاتر دارد، چرا که می‌توانند خلق کنند و بسازند. شما می‌توانید نقاشی کنید، برنامه بنویسید، خیاطی کنید و این بسیار مهم است. شما وقتی دیپلم می‌گیرید یک حرفه بلد هستید، در حالی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ما تنها آموزش تئوری می‌بینند و اگر در یک مرکز دولتی استخدام نشوند مشکلات زیادی برای زندگی‌شان پیش می‌آید.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: قدر خودتان را بدانید، و یادتان باشد که دو مسیر را در آینده خواهید رفت. در یک مسیر همسر و مادران آینده خواهید بود و در مسیر دیگر فعالیت اجتماعی شما شکل می‌گیرد. می‌خواهم به شما قول بدهم که روز آخر سال تحصیلی نیز دراین مدرسه حاضر خواهم شد، چون می‌خواهم با هم تمرین اجتماعی بودن، میهن‌دوستی و حساسیت به محیط زیست را داشته باشیم و دراین یک سال این مسیر را با هم طی کنیم.

به گفته وی، امروز اگر به جای کوه‌ها و جنگل‌های ما ساختمان سبز شده این حق و حقوق شما بوده که زیر پا گذاشته‌ایم و درختان و آب برای شما کم است و حالا شما نباید اجازه دهید که محیط زیست شما بیش از تخریب شود. ما کمپین #تهران_شهر_بدون_پلاستیک را برای کاهش مصرف پلاستیک و کمک به طبیعت راه‌اندازی کردیم تا به اطرافیان خود یاد بدهیم که با تهران مهربان باشند. اگر کسی زباله و پسماند را در شهر پراکنده می‌کند، شما به عنوان نگهبان شهر باید جلوی او را بگیرید و کمک کنید که تفکیک زباله از خانه‌ها انجام شود.

خداکرمی گفت: تاریخ شعر و ادب کشور ما سرشار از نکات انسان‌ساز است. سعدی، حافظ و فردوسی و مولوی و... همه این‌ها به قدرت گرفتن و فصاحت کلام شما شما کمک می‌کند. برای همین از شما می‌خواهم تیم‌های 5 نفره تشکیل دهید و هر 5 نفر یک کتاب از شعرا و نویسندگان بزرگ را انتخاب کنید و در طول سال مطالعه کنید و در قالب مسابقه این کتاب‌ها رابرای هم بازگو کنید تا آخر سال اینجا با هم مسابقه مشاعره و بازگویی حکایات را برگزار کنیم. چون فضای مجازی ما را سطحی بار آورده و این آسیب بزرگی برای ماست، تلاش کنید این متون ادبی را در ذهن جای بدهیم و فرهنگ غنی کشور را در وجودمان ذخیره کنیم و نشان بدهیم دخترانی که مهارت حرفه‌آموزی دارند، مهارت فعالیت اجتماعی و ادبی را نیز خواهند داشت.

در پایان این مراسم با تجلیل از دانش آموزان برتر مدرسه شهادت و نواختن زنگ مدرسه توسط رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران،‌سال تحصیلی 97-98 به صورت رسمی در هنرستان فنی و حرفه‌ای شهادت آغاز شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها