نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در نطق میان‌ دستور:

تدریس زبان ترکی در مدارس جایگزین زبان روسی شود/ ما با اجرای سند 2030 و FATF مخالفیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت تدریس زبان ترکی و آذربایجانی در مدارس حوزه انتخابیه خود گفت: تدریس زبان ترکی در مدارس جایگزین زبان روسی شود.

تدریس زبان ترکی در مدارس جایگزین زبان روسی شود/ ما با اجرای سند 2030 و FATF مخالفیم
کد خبر: 234020
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| نادر قاضی‌پور در نطق میان‌ دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز و گرامیداشت یاد شهدای این حادثه و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال عزاداری دهه اول ماه محرم باشکوه برگزار شد. از زحمات روحانیون، مادحین و هیات‌ها تشکر می‌کنم. اگر ما ترک‌ها یک شبکه تلویزیونی سرتاسری داشتیم عزاداری ترکی و عزاداری آذربایجان را بهتر به تمام دنیا نشان می‌دادیم.

نماینده ارومیه افزود: باید تدریس زبان ترکی را رونق دهیم. باید به این زبان در مدارس توجه شود. تدریس این زبان باید در مدارس به جای زبان روسی انجام شود.

وی ادامه داد: امروز روز اول مهرماه و روز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است. براساس قانون اساسی آموزش از سوی آموزش و پرورش رایگان است، ولی این موضوع از زیرساخت دچار مشکل است. در زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در اکثر شهرها دانش‌آموزان دارای امکانات رفاهی هستند. برای مثال در کلانشهرها اولیا به وسیله پیامک از خروج دانش‌آموزان از مدارس اطلاع پیدا می‌کنند، ولی در آذربایجان تعدادی از دانش‌آموزان در هوای گرم تابستان و هوای سرد زمستان در کانکس‌ها یا مدارس خشتی، گلی و یا در برخی موارد مدارس مخروبه تحصیل می‌کنند. در سیستان و بلوچستان عزیز هم دانش‌آموزان در کپرها تحصیل می‌کنند، اما ما با اجرای سند 2030 وFATF که سندی استعماری است، مخالفیم.

قاضی‌پور خطاب به وزیر علوم عنوان کرد: آقای غلامی منظورتان از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها چیست؟ می‌خواهید بین دانشگاه‌های شهرستان‌ها و کلانشهرها تبعیض ایجاد کنید؟ شما با این کار نخبه‌کشی را آغاز کردید. می‌خواهید کل ایران را فدای تهران کنید. چرا به شهرستان‌ها توهین می‌کنید؟ دانشگاه ارومیه از رتبه خود پایین‌تر آمده این موضوع و رتبه‌بندی کار صحیحی نیست.

وی بیان کرد: عملکرد دولت آقای روحانی در مسائل مهم موجب کاهش ارزش پول ملی، عدم برطرف شدن مشکل سهامداران پدیده شاندیز، موضوع دریای خزر، مطالبات بازنشستگان، واردات کالاهایی که به صورت انبوه در داخل تولید می‌شود، بحث بندر چابهار و توافق با هندوستان - که از قرارداد گلستان و ترکمنچای بدتر است- عدم افزایش دستمزد کارگران و کارمندان، افزایش قیمت‌ها، فشار سنگین بر مستضعفین، استفاده از نیروهای مورددار و دوتابعیتی شده است. یکی دیگر از این مشکلات عدم تخصیص اعتبار لازم به ورزش است که این موضوع موجب کاهش مدال‌های طلای ایران در بازی‌های آسیایی شد. ما از رتبه چهارم به رتبه پنجم رسیدیم. این اعتبارات باید به گونه‌ای تخصیص یابد که در بازی‌های المپیک آماده باشیم.

نماینده ارومیه با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود بیان کرد: آقای آخوندی از سال 1380 راه‌آهن مراغه به ارومیه به اتمام نرسیده، این در حالی است که راه آهن اصفهان به شیراز افتتاح شده، این موضوع مانند داستان چوپان دروغگو شده است. بیمارستان‌های ما با مشکلات کمبود پزشک و کمبود امکانات جراحی مواجه است. به بحث دریاچه ارومیه باید توجه شود. با وجود بارندگی‌ها هنوز در این حوزه مشکل وجود دارد. ستاد مرگ آذربایجان جایگزین ستاد احیاء شده است. آقای جهانگیری از خواب برخیزید.

قاضی پور در پایان گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با وجود سنگ‌اندازی‌های شیطان بزرگ با قدرت پیش می‌رود. تعدادی از همکاران در نطق‌های خود آب به آسیاب دشمن می‌ریزند. کور می‌خوانند، پیروزی از آن اسلام است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها