کد خبر: 234062
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۰:۰۰
| |

رییس اتحادیه موبایل مشهد عنوان کرد:

ترخیص موبایل بدون انتقال ارز

رییس اتحادیه موبایل مشهد گفت: 600 هزار گوشی موجود در گمرک برخلاف تصور عده‌ای مبنی بر ترخیص با نرخ دولتی، بدون انتقال ارز یعنی با نرخ ارز موجود در بازار، ترخیص خواهد ‌شد.

ترخیص موبایل بدون انتقال ارز
کد خبر: 234062
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۱:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| افشین اکبری حداد رییس اتحادیه موبایل مشهد، در خصوص آخرین وضعیت ترخیص موبایل‌ها از گمرک، اظهار کرد: تاکنون 720هزار گوشی موبایل به دلیل مشکلات ارزی در گمرک ترخیص نشده و تنها 120هزار موبایل ترخیص شده که به صورت توقیف در محل و مربوط به شرکت‌هایی بوده که هم‌اکنون نیز پرونده دارند.

وی افزود: همچنین 600 هزارگوشی باقی ‌مانده که برخلاف تصور عده‌ای مبنی بر ترخیص با نرخ دولتی، بدون انتقال ارز یعنی با نرخ ارز موجود در بازار، ترخیص خواهد شد. ترخیص این کالا تاثیری بر قیمت‌ها نخواهد گذاشت و تنها موجودی کالاها را افزایش خواهد داد.

اکبری حداد خاطرنشان کرد: 600 هزار گوشی ترخیص شده، مصرف 15 روز بازار کشور است، در صورتی که باید تا آخر امسال یک میلیون و 200 هزار گوشی را ترخیص می‌کردیم تا نیاز بازار برآورده شود. تا این لحظه باید هفت میلیون و 200 هزار گوشی ترخیص می‌شد در حالی که تنها دو میلیون گوشی را ترخیص کردیم.

وی در خصوص قیمت‌گذاری موبایل‌ها، افزود: قیمت‌گذاری، آزاد و براساس هزینه‌های تمام شده به اضافه 15 درصد سود برای وارد کننده و سه درصد خدمات پس از فروش محاسبه می‌شود.

رییس اتحادیه موبایل مشهد تاکید کرد: مجموعا حدود 18 درصد سود برای وارد کننده و 20 درصد نیز هزینه‌هایی است که دولت می‌گیرد و قیمت تمام شده موبایل تقریبا چیزی حدود 38 درصد از قیمت کف جهانی متفاوت است که از این میان 3 درصد توسط عمده‌فروش و 7 درصد توسط توزیع‌کننده دریافت می‌شود. نوسانات ارزی بر قیمت‌گذاری موبایل‌ها تاثیر مستقیم دارد به این دلیل که موبایل تکنولوژی بوده و قیمت آن به صورت آنلاین محاسبه می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها