کد خبر: 234079
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۲:۵۵:۰۰
| |

هادی قوامی:

ایجاد پالایشگاه در کشورهای همسایه موجب رفع مشکلات صادرات نفت می‌شد

نماینده مردم اسفراین با انتقاد از کاهش صادرات نفت،‌ گفت: اگر در کشور همسایه و منطقه پالایشگاه 400 بشکه‌ای ایجاد می‌کردیم، می‌توانستیم با قیمت‌های مناسب ایجاد ارزش افزوده کنیم و ارز وارد کشور کنیم.

ایجاد پالایشگاه در کشورهای همسایه موجب رفع مشکلات صادرات نفت می‌شد
کد خبر: 234079
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۲:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس با انتقاد از کاهش تولیدات نفت، گفت: در آبان ماه صادرات نفت ما به 500 هزار رسید،‌ این در حالی است که ما 2 میلیون و 500 هزار بشکه نفت صادر می‌کردیم. اگر از قبل در این باره فکر کرده بودیم و در کشورهای همسایه و منطقه پالایشگاه 400 بشکه‌ای در روز ایجاد می‌کردیم در این شرایط می‌توانستیم با قیمت‌های مناسب ایجاد ارزش افزوده کنیم، ارز وارد کشور کنیم و تورم بیکاری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به این مشکلات بازار ارز بیان کرد: ارز باید مدیریت شود،‌ تقاضای ارز باید کاهش پیدا کند و عرضه آن نیز باید افزایش پیدا کند. باید به بانک مرکزی در این زمینه کمک کرد تا این اتفاق رخ دهد تا بتوانیم از این وضعیت گذر کنیم.

نماینده مردم اسفراین بیان کرد: از سوی بانک مرکزی ابلاغ شود تا در خصوص وام‌های زیر 100 میلیون تومان افرادی که به دلیل غیر ارادی نتوانستند وام‌های خود را پرداخت کنند، شامل بخشش در جریمه و سود شوند و اصل وام را پرداخت کنند. مجلس کمک کند تا وام‌های تبصره 16 اصلاح شود.

وی در تذکری به وزیر نیرو گفت: در خصوص مشکلات چاه‌های عمیق شهرستان تقاضا این است که ساعات کارکرد را به 3850 ساعت کاهش دهید تا مشکل کشاورزان در این خصوص برطرف شود. تقاضا داریم مشکل آب شرب شهرستان پیگیری شود.

قوامی در پایان در تذکری به وزیر کشاورزی ساختار پرداخت مطالبات گندم‌کاران و چغندرکاران شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها