بهره‌برداری از راه آهن قزوین – رشت تا 6 ماه آینده

مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه راه آهن از بهره‌برداری کامل راه‌آهن قزوین- رشت تا 6 ماه آینده خبر داد.

بهره‌برداری از راه آهن قزوین – رشت تا 6 ماه آینده
کد خبر: 234103
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۳:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی معینی مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه راه آهن در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه شرکت خدمات خط و فنی ابنیه با 6 هزار پرسنل در سراسر کشور ریل و راه‌آهن تولید و نگهداری می‌کند، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 7 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در پروژه‌های ریلی و راه‌آهنی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون در چهار نقطه کشور از جمله کرج، اندیشه، شیرگاه و قزوین کارخانه تولید فرآورده‌های بتنی داریم.

معینی با بیان اینکه 70 درصد شبکه ریلی در حوزه تعمیر و نگهداری بر عهده این شرکت است، افزود: محورهای غرب، شمال، شمال غربی، شمال شرقی، جنوب و مرکز در اختیار شرکت تراورس است و پشتیبانی 11 منطقه راه آهن را نیز بر عهده داریم.

مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه راه آهن از ساخت پروژه بزرگ ملی راه‌آهن قزوین - رشت و مراغه - ارومیه خبر داد و گفت: راه‌آهن اصفهان - شیراز، کرمان - زاهدان، بافق - مشهد و خطر دوم راه‌آهن تهران- مشهد و خط راه‌آهن خرمشهر به شلمچه از جمله پروژه‌هایی است که در دست ساخت داریم.

وی اظهار کرد: کشور ما با توجه به سند چشم اندازی که در دست دارد باید بتواند به کریدورهای شمال، جنوب، شرق و غرب از طریق ریل متصل شود و این شرکت در راستای این اهداف توانسته به اهدافی مؤثر دست یابد.

معینی با بیان اینکه کشور ایران از طریق شمال به آب‌های آزاد متصل است، گفت: جابه‌جایی تمامی بارها از اقیانوس هند حدود 45 روز طول می‌کشد که ما توانسته‌ایم با اتصال راه‌آهن قزین - رشت مدت زمان جابه‌جایی بار را به 21 روز کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه راه آهن طول مسیر راه‌آهن قزوین - رشت را 285 کیلومتر مطرح کرد و افزود: اتصال این خط راه آهن تا پایان مهرماه به پایان می‌رسد اما عملیات نهایی و بهره‌برداری از این پروژه تا پایان سال انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: 50 درصد از طول این مسیر ایستگاه راه‌آهن و خطوط فرعی است، 40 درصد از این مسیر کوهستانی، 10 درصد از این مسیر تپه ماهور و 50 درصد باقی مانده دشت است.

مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی خط و ابنیه راه آهن با بیان اینکه در طول این مسیر 80 دستگاه پل به طول 12 کیلومتر است، گفت: پل شاهرود نخستین پل ساخته شده توسط متخصصان داخلی در این مسیر قرار دارد و دارای خطوط افقی و عمودی بی نظیری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها