رایزنی تلفنی نیچروان بارزانی با پامپئو

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگویی تلفنی با وزیر امور خارجه آمریکا به بررسی روند سیاسی عراق پرداخت.

رایزنی تلفنی نیچروان بارزانی با پامپئو
کد خبر: 234104
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ۱۳:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در تماسی تلفنی با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص جدیدترین تحولات سیاسی عراق به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر روند انتخابات پارلمانی عراق و تلاش‌های صورت گرفته برای انتخابات ریاست جمهوری و دولت جدید عراق تاکید کردند.

پامپئو در جریان این تماس تلفنی بر اهمیت نقش فعال و کارآمد اقلیم کردستان عراق در همکاری برای تعیین روسای قوای سه‌گانه عراق تاکید کرد.

بارزانی و پامپئو بر افزایش تلاش‌ها برای پیشرفت روند سیاسی عراق تاکید کرد و گفت، امیدوار است که مرحله آتی در عراق مرحله ثبات سیاسی و امنیتی باشد و دولت و قدرت جدید تعبیری از آرمان و آرزوها و حق و حقوق تمامی گروه‌های عراقی باشد.


دو طرف همچنین به بررسی روابط دو جانبه و نیز آخرین تحولات عراق پرداختند.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق عصر شنبه سلسله نشست‌هایی را با رهبران طرف‌های سیاسی در بغداد از جمله حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق، نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری ، هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمه ملی، ایاد علاوی، رهبر ائتلاف "الوطنیه" و فالح الفیاض، رئیس برکنار شده حشد شعبی داشته وی همچنین امروز (یکشنبه) با مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در نجف دیدار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها