ادعای تازه بدرفتاری جنسی علیه نامزد ترامپ برای دیوان عالی

یک زن دیگر ادعاهای تازه‌ای در زمینه بدرفتاری جنسی علیه برت کاوانا، نامزد دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا، مطرح کرده است.

ادعای تازه بدرفتاری جنسی علیه نامزد ترامپ برای دیوان عالی
کد خبر: 234250
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۰:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| "دبورا رامیرز"، که در دانشگاه "ییل" هم‌کلاس قاضی کاوانا بود، در گفت‌وگویی با نشریه نیویورکر جزییات این حادثه ادعایی را شرح داده است.

قاضی کاوانا این ادعاها را هم مثل ادعای قبلی رد کرده و آن را "تهمت" خوانده است.

به گزارش بی.بی.سی هفته پیش هم پروفسور "کریستین بلازی فورد" ادعا کرده بود که کاوانا در سال 1982 در جریان یک مهمانی به او تعرض کرد. او قرار است روز پنجشنبه در کمیته قضایی سنا شهادت دهد.

انتصاب قاضی در دیوان عالی آمریکا تصمیمی سرنوشت ساز است چون این نهاد اغلب داور نهایی قوانین جنجالی در این کشور است که تاثیر عمیقی بر زندگی مردم دارد.

خانم رامیرز ادعا می‌کند که این حادثه زمانی اتفاق افتاد که او دانشجوی سال اول دانشگاه ییل بود و کاوانا هم آنجا تحصیل می‌کرد.

رونان فارو و جین مه‌یر، خبرنگارانی که ادعای جدید را گزارش کرده‌اند می‌گویند با ده‌ها همکلاسی کاوانا تماس گرفتند تا روایت خانم رامیرز را تصدیق کنند.

سه دانشجوی سابق که مستقلا شاهد حادثه نبودند به یاد می‌آورند که درباره حادثه شنیده‌اند اما جزییاتی که به یاد می‌آورند مبهم است.

دو مرد که ادعا می‌شود در آن مهمانی حضور و به نوعی در آن نقش داشتند این روایت را زیر سوال برده‌اند. چندین هم‌کلاسی دیگر کاوانا هم می‌گویند چنین رفتاری "با آنچه از او می‌دانند اصلا همخوانی ندارد."

نامزد ترامپ برای دیوان عالی در بیانیه‌ای قویا اتهامات تازه را رد کرده است.

او نوشت: "این حادثه ادعایی مربوط به 35 سال پیش، اتفاق نیافتاده. کسانی که مرا آن زمان می‌شناختند می‌دانند که چنین اتفاقی نیافتاده، و حرف خود را بیان هم کرده‌اند."

او افزود: "این یک تهمت است، به همین سادگی. منتظرم روز پنجشنبه (در جلسه کمیته قضایی سنا) حقیقت را شهادت دهم و در مقابل این ادعاهای دقیقه آخر از خوش نامی خود و وجهه‌ای که طی یک عمر ساخته‌ام و معرف شخصیت و شرف من است دفاع کنم."

یک سخنگوی کاخ سفید هم گفت که دولت ترامپ از کاوانا حمایت می‌کند و تازه‌ترین ادعاها را "آخرین تلاش هماهنگ دموکرات‌ها برای لکه دار کردن وجهه یک مرد خوب و به زیر کشیدن او" خواند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها