کد خبر: 234267
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۵:۰۰
| |

علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تلاش تروریست‌ها برای قومی نشان دادن حادثه اهواز بی‌پایه است

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای شرکت در مراسم تشییع شهدای ترور اهواز به این شهر سفر کرده بود پس از حضور در این مراسم به تشییع و تبیین ابعاد مختلف این حادثه کور تروریستی پرداخت.

تلاش تروریست‌ها برای قومی نشان دادن حادثه اهواز بی‌پایه است
کد خبر: 234267
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی با اشاره به اینکه ترور در مهر ماه 97 معنا و مفهوم دیگری دارد، گفت: ما در مقاطع مختلف پس از انقلاب در این دست حوادث زیاد داشته‌ایم و در این ترورها و انفجارها چهره‌های شاخص و برجستهای را از دست داده‌ایم اما به نظر من حادثه تروریستی اهواز از چند منظر قابل بررسی و تحلیل است؛ اول آنکه از بعد امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بی‌ثبات خاورمیانه یک جزیره ثبات است که این موضوع برای ما یک نقطه قوت محسوب می‌شود، چرا که ایران همواره مانع از محقق شدن اهداف آمریکا در منطقه شده است. با عنوان نمونه اگر حضور قدرتمند ایران در منطقه نبود و ما از لبنان حمایت سیاسی و روانی نمی‌کردیم، اتفاقات دیگری در منطقه می‌افتاد.

وی ادامه داد: آمریکا در منطقه به دنبال تجزیه عراق و سوریه بود که با حضور مقتدرانه ایران این اهداف محقق نشد. این‌ها به دنبال آن بودند که در کنار اسرائیل، سوریه‌ای ضعیف وجود داشته باشد که نتواند جلودار حرکت‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی باشد.

ربیعی خاطرنشان کرد: همین تفکر با ایجاد و حمایت از جریان تند و خشن تروریستی در منطقه به دنبال بی‌ثبات کردن خاورمیانه بودند تا بتوانند منافع بیشتری را از این بی‌ثباتی نصیب خود کنند، اگر بخواهیم تحلیلی جامع و واقع‌گرایانه از حوادث و اتفاقات منطقه داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که ایران مانعی اساسی بر سر راه اهداف آمریکا در منطقه بوده است.

بنابراین آن‌ها ثبات و امنیت ملی ما را هدف قرار داده‌اند در حالی که هیچ یک از این اقدامات کور تروریستی ارزش امنیتی ندارد و آنها تنها می‌خواهند ما را بی‌ثبات نشان دهند. یکی دیگر از نکاتی که در بررسی موضوع حادثه اهواز قابل تامل خواهد بود، آن است که عده‌ای در دنیا بحث تروریسم خود و تروریسم بد را پس از حادثه اهواز مطرح کردند که این موضوع عجیب و دور از انتظار بود.

ربیعی تاکید کرد: در این مساله دنیا نباید تفکیکی میان آنچه آن را تروریسم خوب و تروریسم بد می‌نامند، قائل شود چراکه موضوع ترور و تروریسم از هر منظر محکوم و نابخردانه است و ایران نیز در صف اول مقابله با تروریسم در دنیا قرار دارد.

وی با اشاره به ایجاد گروهک تروریستی داعش در منطقه و اهدافی که در پس ایجاد این گروهک وجود داشت، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواستند پس از اقدامات داعش در خاورمیانه حضورشان را در منطقه توجیه کنند که البته اقدامات ارزشمند ایران موجب مهار داعش در خاورمیانه شد به نحوی که آمریکایی‌ها هرگز نتوانستند آنگونه که شایسته بود در جهت مهار داعش اقدامی انجام دهند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه همچنین هدف دیگر تروریست‌ها را از رقم زدن حادثه تروریستی اهواز ، قومی نشان دادن این مسئله عنوان کرد و گفت: ما چیزی به عنوان تروریسم به مثابه جنبش اجتماعی در ایران نداریم و تروریسم در ایران همواره ترکیبی از ایدوئولوژی‌های غلط، حمایت‌های مالی خارجی و پشتیبانی برخی سرویس‌های اطلاعاتی بوده است و این ترکیب تلاش کرده در مقاطع مختلف از قومیت‌های گوناگون در ایران یارگیری کند و در پی آن موضوع ترور را قومی نشان دهد که این امر کاملا غلط و بی اساس و ناکام بوده و عقیم خواهد ماند.

ربیعی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفت: این مشکلات در کشور قابل انکار نیست اما همه ما بایستی با خویشتنداری و درک مشترک از شرایط موجود به حفظ یکپارچگی ایران در مقطع کنونی بیاندیشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها