کد خبر: 234269
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۹:۰۰
| |

از دیروز آغاز شد؛

ثبت نام صدور کارت مرز نشینی تا آخر پاییز در هرمزگان

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: ثبت نام کارت مرزنشینی از دیروز آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

ثبت نام صدور کارت مرز نشینی تا آخر پاییز در هرمزگان
کد خبر: 234269
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۱:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعباسی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: ثبت نام کارت مرزنشینی از دیروز آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد. مرزنشینان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و ثبت‌نام برای صدور کارت، با اخذ نامه احراز محل سکونت مرزنشین که باید توسط فرمانداری و یا بخشداری محل سکونت تایید شده باشد، اقدام کنند.


معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: این کارت‌ها با اعتبار 3 سال برای سرپرست خانوار حداکثر 5 نفره مرزنشین صادر می‌شود. دارندگان کارت‌ها می‌توانند به صورت مستقل اقدام به مبادله مرزی کرده و یا با واگذاری کارت به شرکت‌های تعاونی محل عضویت از سود تعاونی بهره‌مند شوند.

وی گفت: سهمیه ارزی در مناطق عادی 90 دلار و در مناطق محروم 180 دلار برای هر نفر است که در صورت بهره‌گیری از ظرفیت واقعی رقم قابل توجهی در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد که می توانند با استفاده از این امتیاز گسترده فعالیت‌های تجاری خود را افزایش داده و امکانات و خدمات بهتری در اختیار مرزنشینان قرار دهند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بهره‌مندی از تخفیف‌های حقوق ورودی ارزاق عمومی متناسب با درجه محرومیت استان مرزی، کالا‌های خوراکی 70 درصد و برای سایر کالا‌های غیر خوراکی تا 30 درصد است. تاکنون ازصد و سه هزار و 788 درخواست خانوار صد و پنجاه و دو هزار و 894 مورد منجر به صدور کارت مرزنشینی شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها