کد خبر: 234283
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۰:۳۳:۰۰
| |

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

رسیدگی به مطالبات زنان به اندازه پرونده بدهی‌های شهرداری مهم است

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در رسیدگی به اولویت‌ها و مطالبات وجود دارد، نشأت گرفته از نوعی طرز تفکر و نوع نگاه مسئولان است که بعضا اولویت‌ها را مرتبه‌ای و متوالی تلقی کرده و برهمین اساس اعتقاد دارند که تا زمان حل و رفع مطالبه اول نباید به سراغ حل و رفع مطالبه دوم رفت.

رسیدگی به مطالبات زنان به اندازه پرونده بدهی‌های شهرداری مهم است
کد خبر: 234283
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| الهام فخاری با تاکید بر اهمیت و ضرورت پیگیری مطالبات و حقوق شهروندی از جمله مشکلات زنان پایتخت در شورای شهر تهران، گفت: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در رسیدگی به اولویت‌ها و مطالبات وجود دارد، نشات گرفته از نوعی طرز تفکر و نوع نگاه مسئولان است که بعضا اولویت‌ها را مرتبه‌ای و متوالی و عمدی تلقی کرده و برهمین اساس اعتقاد دارند که تا زمان حل و رفع مطالبه اول نباید به سراغ حل و رفع مطالبه دوم رفت.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: این دیدگاه کاملا اشتباه است. چراکه لزوما حل مطالبه دوم وابسته به مطالبه اول نیست. بنابراین باید نگاه‌ها و روش‌ها را اصلاح کرد و بدانیم که می‌توانیم مطالبات عمومی را به صورت همزمان و هم ردیف نگاه کنیم و این موضوع را مورد توجه قرار بدهیم که رسیدگی به مطالبه اول نافی رسیدگی همزمان به مطالبه دوم نیست.

وی با تاکید بر این نکته که پیگیری و رسیدگی به مطالبات و مشکلات شهروندان به ویژه در حوزه زنان مانند دیگر مسائل شهری همچون پیگیری بدهی‌های شهرداری تهران حائز اهمیت بوده و باید در اسرع وقت حل شود، به اعتمادآنلاین توضیح داد: امروز در حوزه زنان مشکلات متعدد و متنوعی شکل گرفته است که می‌طلبد مسئولان مربوطه از جمله شورای شهر و شهرداری تهران هرچه سریعتر به آن ورود کنند. توزیع عادلانه فرصت‌ها و همین‌طور تامین امنیت زنان در شهر و امثالهم مورد توجه قرار بگیرند.

فخاری در پاسخ به این پرسش که می‌توان در طرح‌ها و مصوبات شورای شهر و مباحث متنوع شهری، حقوق و مطالبات زنان در قالب تبصره‌ها و مفاد قانونی گنجانده شود ولی چرا این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد، تصریح کرد: این یکی از موضوعاتی است که من نیز به آن انتقاد دارم و باید در قالب طرح‌ها و مصوبات مختلف شهری به مطالبات حوزه زنان توجه شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد: علاوه براین نیز ما انتظار داشتیم که ظرف یک سال گذشته، لایحه یا طرح یا برنامه مشخصی شکل بگیرد که نشان بدهد رویکردها نسبت به حوزه زنان تغییر یافته است ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است. ما باید در شورای شهر این مساله را بپذیریم که جدی‌تر به حوزه زنان توجه داشته باشیم و به آن ورود کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا زنان شورای شهر تهران در مقایسه با فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی موضع منفعلانه‌تری در حوزه زنان داشته است، تصریح کرد: ما باید در سال دوم یک برنامه جدی و ویژه‌ای در حوزه زنان داشته باشیم و پرکارتر عمل کنیم تا بتوانیم اثربخشی بهتری در این حوزه داشته باشیم.

در پایان این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که مهمترین دغدغه‌ها در حوزه زنان شامل چه موارد و مسائلی می‌شود، گفت: مسائل مختلفی از جمله نظام ارتقا و انتصابات، تمدید قراردادها، شرایط شغلی و توزیع عادلانه فرصت‌ها، تامین و تبیین فضای مناسب برای گفت‌وگو درباره مشکلات زنان، تامین امنیت زنان در شهرها بخشی از این دغدغه‌ها بوده که باید به آن رسیدگی شود. البته این مطالبات محدود و منحصر به شهرداری و شورای شهر نیست و باید همه دستگاه به این حوزه ورود کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها