کد خبر: 234312
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

توصیه‌های علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به حسن روحانی برای سخنرانی در سازمان ملل در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین

روحانی تاکید کند که جای شهید و جلاد عوض شده است/ دشمنان کمر به نابودی ایران و مردم ایران بسته‌‌اند/ روحانی از مظلومیت مردم ایران در تاریخ بگوید

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مباحثی که رییس‌جمهوری باید در سازمان ملل مطرح کند، گفت: در کل صحبت‌های رییس‌جمهور باید بیان مظلومیت مردم ایران در تاریخ باشد که عمدتا نقش آمریکا در آن واضح و آشکار بوده و سعی کند تا نظر جامعه بین‌المللی به این نکته جلب شود.

روحانی تاکید کند که جای شهید و جلاد عوض شده است/ دشمنان کمر به نابودی ایران و مردم ایران بسته‌‌اند/ روحانی از مظلومیت مردم ایران در تاریخ بگوید
کد خبر: 234312
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به سفر حسن روحانی، رییس‌جمهوری به نیویورک به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: باید مظلومیت مردم ایران در دشمنی‌هایی که از طرف آمریکا، اسراییل، عربستان و کشورهایی که در هشت سال دفاع مقدس حامی عراق بودند و شهدایی که از ما گرفتند، مدنظر قرار گیرد.

وزیر تعاون دولت اصلاحات در ادامه با تاکید بر مباحثی که باید در سخنرانی رییس‌جمهوری مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: شهدای مظلومی که در حوادث تروریستی به‌وسیله منافقان و دیگر گروه‌های محارب از اول انقلاب تا الان که ادامه آن در اهواز بود از ما گرفته‌اند.

او ادامه داد: همچنین جنایاتی که آمریکا از سال 1332 علیه ایران و مردم ایران اعمال کرده و طی سال‌های بعد از آن هم یک نوع حکومت رعب و وحشت با حاکمیت سازمان مخفی ساواک شکل گرفت که لازم است این موضوعات در این اجلاس برای دنیا شکافته شود.

صوفی با تاکید بر این موضوع که آقای روحانی باید این تاریخ را فهرست‌وار مطرح کند، افزود: باید یادآوری کرد که آمریکا نه علیه دولت که علیه ملت است و این تحریم‌ها و ترورهایی که وجود دارد از ملت و مردم عادی قربانی می‌گیرد. همچنین به کشورهایی که حامی تروریست هستند این موضوع را گوشزد کند که پناهگاه تروریست‌ها شده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد: علاوه بر اینها باید به مذاکره برجام و بدعهدی‌هایی که آمریکا داشته اشاره شود که ایران با صداقت، حسن‌نیت و اعتماد به طرف‌های مذاکره عهد و پیمانی را امضا کرده اما خروج آمریکا از برجام اوج این بدعهدی و پیمان‌شکنی است که انجام شد.

او با تاکید بر تهدیدهایی که از طرف این کشور نسبت به ایران مطرح می‌شود، ادامه داد: البته که خروج او یک مسئله است و تهدیدهایی که متوجه ایران می‌کند تا ایران را به زانو درآورد و حتی به دلیل این بدعهدی خود شرمنده نیست، بلکه طلبکار است. ادعا می‌کند چون من از برجام خارج شده‌ام همه باید از آن خارج شوند و علیه ایران باشند.

صوفی افزود: اینها منطقی است که الان به طور علنی بدون احساس شرم مطرح می‌شود، چیزی که آقای اوباما هم در انتقاد به همین دولت موجود آمریکا گفته که اینها دروغ می‌گویند اما احساس شرم نمی‌کنند، در گذشته سیاسیون سعی می‌کردند دروغ را بپوشانند اما اینها آشکارا دروغ می‌گویند.

این وزیر دولت اصلاحات با تاکید بر تبحر رییس‌جمهوری در سخنوری عنوان کرد: در کل صحبت‌های رییس‌جمهور باید بیان مظلومیت مردم ایران در تاریخ باشد که عمدتا نقش آمریکا در آن واضح و آشکار بوده و سعی کند تا نظر جامعه بین‌المللی به این نکته جلب شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با اشاره به تحریم‌های نفتی که قرار است علیه ایران اعمال شود،‌ گفت: همچنین بحث تحریم‌های نفتی و رساندن صادرات نفت به صفر، عمق کینه و دشمنی اینها را می‌رساند که واقعا کمر به نابودی ایران و مردم ایران بسته‌اند.

او تاکید کرد: وجدان جهان باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد و اجازه ندهد این کار انجام شود. به‌ویژه کشورهایی که در برجام باقی مانده‌اند یا کشورهایی که از ترس آمریکا و به دلیل معامله با آمریکا نمی‌‌خواهند از ایران نفت بخرند؛ آقای روحانی باید این موارد را واضح و بین مطرح و تاکید داشته باشد که الان جای شهید و جلاد عوض شده است. ما را به تروریسیم متهم می‌کنند در حالیکه ما این همه قربانی داده‌ایم و هنوز هم ملت ما در حال قربانی دادن هستند و آنها پناهگاه تروریست‌ها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها