سخنگوی وزارت خارجه دانمارک:

در صورت وجود شواهد کافی اعضای الاحوازیه به ایران تحویل داده می‌شوند

سخنگوی وزارت امورخارجه دانمارک گفت که در صورت وجود شواهد کافی، اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه که در دانمارک به سر می‌برند، به ایران تحویل داده خواهند شد.

در صورت وجود شواهد کافی اعضای الاحوازیه به ایران تحویل داده می‌شوند
کد خبر: 234339
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۲ ۱۳:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت امورخارجه دانمارک به درخواست همتای ایرانی خود مبنی بر اینکه دولت‌ این کشور باید اعضای گروهک تروریستی عامل حمله روز شنبه اهواز را به ایران مسترد کند، واکنش نشان داد.


سورن اسپرسن در پاسخ به سوالی درباره این درخواست دولت ایران و اینکه آیا دانمارک باید به آن عمل کند، گفت: اگر افرادی (در دانمارک) وجود داشته باشند که ثابت شود از اعضای این گروه تروریستی هستند یا وابستگی به آنها دارند، سپس باید به یک دادگاه دانمارکی فرستاده و زندانی شوند.


چهار عنصر مسلح عضو گروهک تروریستی الاحوازیه صبح روز شنبه (31 شهریور) به مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حمله کردند که منجر به شهادت 25 نفر شد و حدود 70 نفر نیز مجروح شده‌اند.


در پی وقوع این حمله وزارت امور خارجه ایران سفرای هلند و دانمارک را احضار کرد. گفته می‌شود برخی از اعضای گروهک الاحوازیه در این دو کشور مستقر هستند.


مدیر کل اروپای وزارت امورخارجه ایران به سفرای هلند و دانمارک اعلام کرده است که انتظار می‌رود، دولت‌های مزبور ضمن محکومیت قاطعانه این اقدام تروریستی عاملان جنایتکار و تمام افراد مرتبط با آنها را جهت حضور در دادگاه و محاکمه عادلانه به ایران مسترد کنند.


همچنین آندرس ساموئلسن، وزیر امورخارجه دانمارک به‌طور قوی این حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد.


وزیر امورخارجه دانمارک در واکنش به احضار سفیر این کشور نیز گفت: نباید تردیدی داشت که دانمارک حملات تروریستی را در هر کجایی که اتفاق بیفتد، محکوم می‌کند. چنین حملاتی، به خصوص وقتی که مانند حمله در ایران، به کودکان هم آسیب برساند، هولناک هستند.


ساموئلسن افزود: ایرانی‌ها ادعا می‌کنند که آن‌هایی که مسئول این حمله تروریستی بوده‌اند، در دیگر کشورها از جمله دانمارک عضو فعال دارند. اگر مشخص شود که کسانی که مسئول هستند با دانمارک ارتباطی دارند، قطعا تبعاتی وجود خواهد داشت.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی دانمارک در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات همتای ایرانی‌اش که خواستار استرداد مسببین حادثه اهواز شد، گفت: بله، من فکر می‌کنم شواهد کافی برای این کار وجود داشته باشد، باید آن را انجام دهیم.


بنابر این گزارش، حزب محافظه‌کار دانمارک نیز تاکید کرده که در حال حاضر اطلاعات بسیار محدود است، به‌ویژه درخصوص وجود ارتباط با دانمارک.

منبع: نامه نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها