سیدمحمد حسینی، عضو هیئت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب

انتخابات شورای مرکزی جمنا در سه ماهه آخر سال برگزار می‌شود

سیدمحمد حسینی، عضو هیئت‌رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره زمان آغاز فعالیت‌های انتخاباتی گفت: در سه ماهه آخر سال انتخابات شورای مرکزی جدید را برگزار کنیم، زیرا در اساسنامه جبهه پیش بینی شده که هر دو سال یک بار باید اعضای شورای مرکزی توسط مجمع ملی جبهه انتخاب شوند.

انتخابات شورای مرکزی جمنا در سه ماهه آخر سال برگزار می‌شود
کد خبر: 234413
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۰۸:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدمحمد حسینی عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیرو های انقلاب درباره زمان برگزاری انتخابات شورای مرکزی جمنا و شروع فعالیت‌های انتخاباتی این تشکل، بیان کرد: قرار است در سه ماهه آخر سال انتخابات شورای مرکزی جدید را برگزار کنیم، زیرا در اساسنامه جبهه پیش بینی شده که هر دو سال یک بار باید اعضای شورای مرکزی توسط مجمع ملی جبهه انتخاب شوند.

سخنگوی جمنا ادامه داد: براساس ساختار جدید، در هر شهرستان یک شورای 30 نفره خواهیم داشت که اعضای این شوراها مجمع استانی را شکل می دهند و مجمع استان شورای 30 نفره استانی را انتخاب می کند و در نهایت شوراهای استانی به اضافه افرادی چون اعضای اصلی کمیته های تخصصی اقشار، مجمع ملی و سراسری را تشکیل می دهند که یکی از وظایف مهم آنان انتخاب 30 نفر به عنوان شورای مرکزی جبهه مردمی است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه برخی اعضای فعلی به دلیل مسئولیت‌های اجرایی فرصت کافی برای همکاری ندارند، افزود: امیدواریم در انتخابات سال جاری چهره های شاخص، با انگیزه و فعال تر جایگزین شوند.

وی ادامه داد: سال 95 هنگام شکل گیری اولین شورای مرکزی جمنا چون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری بودیم، قرار شد کسانی که کاندیدای ریاست جمهوری هستند در شورای مرکزی نباشند تا در تصمیم گیری ها شائبه جانبداری از خودشان به اذهان خطور نکند، لذا ناگزیر از وجود تعدادی از شخصیت‌های موثر و شناخته شده محروم شدیم اما در حال حاضر چنین محدودیتی نداریم و امیدواریم شورای دوم قوی‌تر و منسجم تر باشد.

عضو شورای مرکزی جمنا با اشاره به اینکه زمان دقیق برگزاری انتخابات مشخص نیست، اظهار کرد: مجمع اول در دی ماه 1395 و مجمع دوم هم در اسفند ماه بود و قرار است تا قبل از نوروز 98 مجمع سوم را برای انتخابات شورای مرکزی تشکیل دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبیعی است که اگر انتخابات شورای مرکزی به تعویق بیفتد، شورای فعلی به کار خود ادامه دهد، در حال حاضر هم جلسات هفتگی هیئت رئیسه و جلسات ماهانه شورای مرکزی را داریم که تاریخ برگزاری جلسه بعدی شورای مرکزی 15 مهر ماه است.

فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: مجمع اول و دوم با حضور 3000 نفر از فعالان سیاسی سراسر کشور تشکیل شد که در نوع خود اقدامی بی سابقه بود و طبق اساسنامه در مجمع سوم تعداد کمتری حضور پیدا می‌کنند و علیرغم مشکلات برپایی همایشی با حضور بالغ بر1500 نفر از تمامی شهرستان‌های کشور از جمله دردسرهای تعیین محل برگزاری و هزینه های مالی، سعی می‌کنیم این اجتماع بزرگ و انتخابات را امسال برگزار کنیم تا شورای مرکزی جدید فرصت کافی برای ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با انتخابات سال آینده مجلس شورای را داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از تعیین شورای مرکزی جدید، ستاد انتخابات مجلس در تهران و استان ها شکل می‌گیرد تا با ارزیابی دقیق از کارنامه و پایگاه اجتماعی نمایندگان فعلی و گزینه‌های جدید، سنجیده و عاقلانه اتخاذ تصمیم و اقدام شود؛ همه تلاش ما برای این است که بهترین ها در معرض رای مردم قرار بگیرند و در حوزه های مختلف که در انتخابات سال 94 تفرقه وجود داشت با ساز و کاری منطقی به گزینه های واحد برسیم، زیرا در غیر این صورت در زمین رقیب بازی کرده ایم و وضع نامطلوب فعلی استمرار می یابد.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد تا ترکیب فعلی مجلس تغییر کند و نمایندگانی وارد خانه ملت شوند که غرب‌زده و صرفا به دنبال سیاسی کاری نباشند، بلکه دغدغه های مردم را درک و پیگیری کنند.

حسینی تصریح کرد: مجلس فعلی ضعیف ترین مجلس پس از انقلاب است، این مجلس (دهم) به جای بهره گیری از تجارب ذی قیمت 9 دوره مجلس، ناکارآمدی را به نمایش گذاشته و به ویژه در بعد نظارتی به غیر از بعضی تحرکات اخیر مانند سوال از رئیس جمهور و استیضاح 2 وزیر، عملکرد قابل قبولی برای ارائه ندارد و در پدید آمدن اوضاع نابسامان اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم شریک رویکرد ناصواب و کم کاری و حتی سوء استفاده‌ها و برخی مفاسد دستگاهها و مدیران اجرایی است که موجب نارضایتی مردم و کاهش اعتماد و سرمایه اجتماعی شده است.

عضو هیئت رئیسه جمنا در پایان گفت: عمده کسانی که بدون شناخت به لیست امید در مجلس و شوراها و قبل از آن به روحانی رای دادند و وعده‌های فریبنده را باور کردند با این اوضاع متوجه قضایا شده‌اند و آماده تحول اساسی در مجلس و سپس ریاست جمهوری و وداع با بعضی سیاسی کاران مدعی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها