احمدرضا عابدزاده:

تیم ملی با کی روش می تواند قهرمان آسیا شود/ در همه دربی ها با تمام وجودم بازی کردم

دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در کل 13 دربی را تجربه کرده‌ام در صورتی که با تمام وجودم هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس در دربی بازی کرده‌ام.

تیم ملی با کی روش می تواند قهرمان آسیا شود/ در همه دربی ها با تمام وجودم بازی کردم
کد خبر: 234417
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۰۸:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| طی چند سال اخیر دربی پایتخت بهانه‌ای است تا با بازیکنان سابق استقلال و پرسپولیس که چند سال در این تیم بازی کردند و تجربه دربی را دارند، صحبت کنیم. صحبت با احمدرضا عابدزاده که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد همیشه جذابیت های خودش را دارد.بهانه دربی فرصتی شد تا عابدزاده در مورد عملکرد پسرش و شرایط تیم ملی هم صحبت کند. خبرنگار ورزشی فارس با وی مصاحبه زیر را انجام داده است:

این روزها برای شما چطور می گذرد؟

نزدیک به یک سال است که آکادمی عابدزاده فعالیت خود را رسماً آغاز کرده تا استعدادهای خوب را شناسایی کند. خدا را شکر در این مدت نتیجه خوبی حاصل شده است و توانستیم با تلاش کادر فنی و مدیریت آکادمی که برعهده حامد کاکاوند است استعدادهای خوبی را کشف کنیم و زحمت کشیدیم تا بتوانیم مثمر ثمر باشیم.حامد کاکاوند به عنوان مدیر فعالیت خوبی داشته، زحمات زیادی کشیده و من هم سعی کردم تمام امکانات را فراهم کنم. باید بیشتر تلاش کنیم تا نتیجه بهتری به دست بیاوریم. در آکادمی عابدزاده سعی کردم با دقت کسانی را که استعداد دارند را بررسی کنیم تا بتوانیم با تمرینات ویژه آینده خوبی را برای آنها رقم بزنیم. اگر امکانات زمین خوبی داشته باشیم، برنامه بدنسازی و همچنین از لحاظ تغذیه بازیکنان نوجوان را تربیت کنیم مطمئناً در آینده تأثیرات بیشتری را خواهیم دید.

یعنی روزی از دل این نوجوانان و جوانان بازیکنان بزرگی به تیم ملی معرفی می شوند؟

دروازه‌بان با سایر بازیکنان هیچ تفاوتی ندارد باید خوب تمرین کند، خوب فوتبال بازی کند و خوب یاد بگیرد. می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق از بین اینها استعدادهای خوبی را کشف کرد و به فوتبال معرفی کرد به شرطی که طبق برنامه جلو برویم.

به دربی حساس پایتخت نزدیک می‌شویم فکر می‌کنید چه اتفاقی در این بازی رخ می‌دهد؟

پرسپولیس و استقلال یک خانواده هستند. اینها برای ایران هستند که هواداران زیادی از این دو تیم حمایت می‌کنند. هواداران زیادی به عشق این دو تیم به ورزشگاه می‌آیند و از تیم محبوب خود حمایت کنند. شاید تیم‌هایی باشند در شهرستان‌ها که هواداران خاص خود را داشتند باشند اما استقلال و پرسپولیس را همه ایران می‌شناسند. خود بازیکنان، مدیران، مربیان شرایط این بازی را درک می‌کنند و می‌دانند چه بازی حساسی را در پیش‌رو دارند. برای همین مطمئناً توصیه‌هایی به بازیکنان داده می‌شود با توجه به امکانات و شرایطی که دارند یک بازی جذابی را به نمایش بگذارند. امیدوارم یک فوتبال زیبایی را شاهد باشیم که در نهایت نتیجه خوبی رقم بخورد.

از قدیم معتقد بودند سه امتیاز دربی با دیگر بازی‌ها متفاوت است.

همه چیز در دربی متفاوت است زمانی که ما بازی می‌کردیم از دو روز قبل استرس داشتیم نه تنها بازیکنان بلکه خانواده‌های بازیکنان هم استرس زیادی داشتند. مطمئناً این بازی باعث می‌شود تا خانواده‌ها از دیدن این بازی لذت ببرند. هواداران از ساعت‌ها قبل به ورزشگاه می‌آیند چرا که همیشه این استرس در بین آنها وجود داشته است.

کدام دربی برای شما جذاب بوده است. با توجه به اینکه هم در استقلال و هم در پرسپولیس بازی کردید؟

من زمانی که در استقلال و پرسپولیس بودم همیشه پیروز از زمین خارج شدم. پنج بار برای استقلال در دربی بازی کردم و هشت بار برای پرسپولیس و در کل 13 دربی را تجربه کرده‌ام در صورتی که با تمام وجودم هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس در دربی بازی کرده‌ام. خوشبختانه زمانی که من به میدان می‌رفتم با تمام تمرکز وارد میدان می‌شدم چرا که به خاطر هواداران بازی می‌کردم. همین اتفاق باعث شد تا مردم من را دوست داشته باشند و همیشه نسبت به من حس خوبی داشته باشند و همیشه سعی کرده‌ام در دل مردم جای بگیرم.

فکر می‌کنید چه تیمی در دربی پیروز خواهد شد؟

امیدوارم یک بازی خوبی را شاهد باشیم و هر دو تیم بازی زیبا و تماشاگرپسندی را به نمایش بگذارند و در آخر تیمی که حقش است پیروز می‌شود.

از دربی بگذریم. شاید یکی از اتفاقات مهم احمدرضا عابدزاده حضور پسرش به عنوان سنگربان تیم ملی است که توانست در این مدت درخشش خوبی داشته باشد. او توانست در لیگ پرتغال و حتی تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشد. نظر شما در مورد امیر عابدزاده چیست؟

خدا را شکر می‌کنم که پسرم با تمام وجودش وقت گذاشت، تلاش کرد، تمرین کرد و او به صورت آکادمی پله پله رشد کرد و با یک برنامه‌ریزی تمرینات مناسب و استراحت خوب و حتی برنامه غذایی دقیق توانست به این جایگاه برسد. امیر خودش خواست که به اینجا رسید. تلاش کرد و به اهدافش هم رسید. 20 سال پیش امیر در زمین تمرین همراه من بود و شروع کرد.در باشگاه پرسپولیس تمرین کرد و در این 20 سال زحمت کشید و توانست با اراده خودش به تیم ملی راه پیدا کند. خوشحالم که الان در لیگ اروپا عملکرد خوبی دارد در لیگ پرتغال به عنوان دروازه‌بان شماره یک ماریتیمو بازی می‌کند و این برایم افتخار است که پسرم توانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد و خدا را شکر مردم ایران می‌دانند چه افتخاری نصیب من شده و از این موضوع من به همراه خانواده خوشحال هستیم.

حضور امیر عابدزاده در جام جهانی باعث شد تا او را با دیگر دروازه‌بانانی که در گذشته پدرشان به عنوان اسطوره در فوتبال جهان حضور داشتند مقایسه شود. شاید این اتفاق یک انگیزه خوبی به امیر داده است تا بتواند مثل پدرش بدرخشد.

این موضوع برمی‌گردد به اینکه خانواده تمام تمرکزش روی امیر بوده تا بتواند به اهدافش برسد. من زمانی که به عنوان دروازه‌بان بازی می‌کردم و حتی تمرینات خودم را انجام می‌دادم زمانی که امیر 2 سالش بود پشت دروازه‌ می‌نشست تا فقط تمرینات من را ببیند و یاد بگیرد. به او می‌گفتم فقط نگاه کن و یاد بگیر و از همان زمان کودکی سعی کردم تمام تکنیک‌های دروازه‌بانی را به او یاد بدهم. خدا را شکر این اتفاق نتیجه داد. این موضوع باعث می‌شود تا من به خانواده‌هایی که در آکادمی من حاضر هستند نکات خوبی را یاد بدهم.گفتم اگر قرار است به آکادمی بیایید و عکس یادگاری بگیرید هیچ فایده‌ای ندارد. اگر برای این موضوع آمدید همان موقع بروید. باید بگذارید و تلاش کنید تا پسران‌تان به اهداف خود برسند. باید طبق برنامه فرزندان‌تان را آموزش دهید تا رشد کنند. پسر من هم مثل بقیه فرزندان ایران به صورت آکادمی تلاش کرد، وقت گذاشت، تمرین کرد، یاد گرفت و به اهدافش رسید.

به نظر شما کی‌روش با تیم ملی می‌تواند در جام ملت‌های آسیا موفق شود؟

ان‌شاءالله، من قول می‌دهم تیم ملی ایران به همراه کی‌روش بتواند به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد و با تلاش بازیکنان بتوانیم به آرزوی چندین ساله‌‌مان برسیم و امیدوارم این افتخار نصیب ایران شود و دوباره به جایگاه اصلی خود یعنی قهرمانی آسیا برسیم.

حضور کی‌روش در تیم ملی چقدر می‌تواند مؤثر باشد؟

کی‌روش با تیم ملی ایران هفت سال است که کار می‌کند و مطمئناً بعد از این مدت می‌توانیم به اهداف‌مان برسیم. او تصمیمات خوبی می‌گیرد در هر پستی چهار یا بازیکن به تیم ملی دعوت می‌شود. روز به روز شرایط تیم ملی بهتر می‌شود. من واقعاً می‌گویم زحمتی که کی‌روش در تیم ملی ایران کشیده است نتیجه مثبتی خواهد داشت. امیدوارم کی‌روش با تیم ملی در جام ملت‌های آسیا افتخارآفرینی کند و در تاریخ ثبت شود.

مثل اینکه خیلی امیدوارید که با کی روش به قهرمانی برسیم؟!

مطمئناً همین است. ان‌شاءالله بعد از مدت‌ها قهرمان آسیا می شویم.

بعضی از مربیان لیگ برتر از کارلوس کی‌روش انتقاد می‌کنند. نظر شما در مورد این نقدها چیست؟

زمانیکه ما در تیم ملی بازی می‌کردیم طبق برنامه در اختیار سرمربی تیم ملی بودیم. به همین صورت در اردوها شرکت می‌کردیم و سعی می‌کردیم طبق برنامه تیم ملی جلو برویم. نباید ناراحت شویم. اصل عملکرد باشگاه‌ها در فوتبال ایران به تیم ملی ختم می‌شود و اگر از تیم ملی حمایت نکنیم در آینده نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. اگر تیم ملی به جام جهانی رفت این اتفاق دلیلش این است که از تیم ملی حمایت شده و همه چیز در اختیار تیم ملی بوده تا توانسته افتخارآفرینی کند. این اتفاق باعث شد تا بازیکنان زیادی به لیگ های اروپایی معرفی شود. پس باید با همدلی شرایط خوبی را برای تیم ملی مهیا کنیم.

پرسپولیس هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد خواهد رفت. شرایط این تیم را چطور می بینید؟ فکر می کنید پرسپولیس بتواند امسال در آسیا به قهرمانی برسد؟

ان‌اشاءالله. امیدوارم پرسپولیس بتواند عملکرد خوبی داشته باشد. پرسپولیس در مسابقات آسیایی با نام ایران به میدان می‌رود. افتخار ما این است که بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. من قول می‌دهم پرسپولیس در بازی رفت و برگشت السد را شکست می‌دهد و به فینال راه پیدا می‌کند و امیدوارم در فینال بعد از سال‌ها به قهرمانی آسیا برسد. مطمئناً بچه‌هایی که در آکادمی‌های فوتبال یاد می‌گیرند می‌توانند از تیم‌های بزرگی مثل پرسپولیس الگوبرداری کنند و در آینده آنها تأثیر خواهد گذاشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها