عباس آخوندی:

انتخابات نظام مهندسی در چارچوب قانون برگزار می شود

وزیر راه و شهرسازی در نامه ای به رئیس دفتر رئیس جمهور نوشت: انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان در چارچوب قانون برگزار خواهد شد و تاخیر قانونی در این زمینه امکانپذیر نیست.

انتخابات نظام مهندسی در چارچوب قانون برگزار می شود
کد خبر: 234459
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۳ ۰۹:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| قرار است هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور پنجم تا سیزدهم مهرماه امسال در سراسر کشور برگزار شود.


اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری اواخر هفته گذشته در نامه ای به حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری درخواست کرده بود که این انتخابات 2 ماه به تعویق افتد.


رئیس جمهوری در پاسخ به درخواست اکبر ترکان برای تعویق 2 ماهه انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها پی نوشت کرد ' شاید تاخیر مناسب باشد'.


عباس آخوندی در نامه خود تاکید کرد که پیشنهاد مشاور رئیس جمهوری اقدامی نادرست و خلاف قانون و غیرقابل اقدام است، بنابراین، تأخیر برابر با قانون امکان‌پذیر نیست و مطابق برنامه زمانی آن اقدام و رأی گیری در چارچوب اجرای قانون در استان‌های مختلف از پنجم تا سیزدهم مهرماه امسال انجام خواهد شد.


فرایند، ترتیب و نحوه برگزاری انتخابات هیات مدیره‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها از جمله مهلت‌های قانونی برگزاری آن در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب 1374 و آئین نامه اجرایی آن مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن به طور کامل و دقیق درج شده و در هفت دوره انتخابات قبل ملاک عمل بوده و در این دوره نیز در دستور کار است.


به اعتقاد وزیر راه وشهر سازی، نامه مشاور رئیس جمهوری (ترکان) با حواشی دیگر از جمله انتساب رفتار غیرحرفه‌ای به وزارت راه و شهرسازی، احتمال رد صلاحیت مهندسان مخالف با این رفتارها توسط این وزارتخانه و در نتیجه بی اعتمادی مهندسان به دولت تدبیر و امید همراه است.


آخوندی در نامه خود، ترکان را پناهگاه گروهی متخلف، زیر پای گذارنده اخلاق و اصول حرفه‌ای مهندسی، امضا فروش و حیف کننده اموال مردم دانسته که بی‌محابا پیشنهاد اقدام غیرقانونی به رئیس جمهور می دهند.


وزارت راه و شهرسازی مطابق قانون، نظارت کلی بر انتخاباتی دارد که توسط هیات های اجرایی و هیئت‌های نظارت برگزار و نظارت می‌شود.


آخوندی تصریح کرد: چنانچه مهندسان به دولت بی اعتماد شوند، ناشی از حمایت ترکان و افراد دیگری در بدنه دولت است که عملا از امضا فروشی، شهرفروشی، نبود کنترل ساختمان و بی‌قانونی حمایت می‌کنند، درحالی که ساختار سلامت تشکیلات مهندسی، بزرگترین پشتوانه وزارت راه وشهرسازی و دولت محسوب می شود.


پیش از این «منوچهر شیبانی اصل» رئیس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان از برگزاری این انتخابات در تمام استان های کشور بین پنجم تا 13 مهرماه امسال خبر داد و گفت: زمان دقیق انتخابات در هر استان توسط هیات اجرایی آن استان تعیین شده که بیشترین فراوانی برگزاری این انتخابات در 12 مهرماه در 14 استان و 6 مهرماه در 6 استان است.


وی گفته بود: اکنون 484 هزار و 769 نفر مهندس در سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور عضویت دارند که 234 هزار و 71 نفر آنان پروانه صلاحیت حرفه ای دارند.


به گفته رئیس هیات نظارت بر هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان، تاکنون یکهزار و 439 نفر در 31 استان برای این انتخابات ثبت نام کرده اند که 375 نفر به عنوان عضو اصلی هیات مدیره انتخاب خواهند شد.


شیبانی اصل افزوده بود، افراد واجد شرایط باید طبق مصوبه هیات وزیران شرایط لازم را برای داوطلب شدن در انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان باید داشته باشند.


همزمان با سراسر کشورهشتمین دوره انتخابات اعضای هیات مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان در استان تهران با بیش از 120 هزار نفر مهندس عضو روز 12 مهرماه سال جاری برگزار می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها