کد خبر: 234541
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

علیرضا نادی کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

کولاکوویچ جسارت میدان دادن به جوان‌ها را دارد/ والیبالیست‌های ایران مشکل بدنی دارند/ موافق تغییر سرمربی تیم ملی نیستم

کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال گفت: یکی از کارهای خوبی که کولاکوویچ انجام داده تغییر نسل والیبال ایران بود. البته من اعتقاددارم که این اتفاق کمی زود رخ داد اما به‌هرحال کولاکوویچ این جسارت را داشت که به بازیکنان جوان میدان بدهد.

کولاکوویچ جسارت میدان دادن به جوان‌ها را دارد/ والیبالیست‌های ایران مشکل بدنی دارند/ موافق تغییر سرمربی تیم ملی نیستم
کد خبر: 234541
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رقابت‌های جهانی والیبال برگزار شد و تیم ملی ایران نتوانست جایگاهی بهتر از سیزدهمی کسب کند. بعد از درخشش تیم ملی در دور قبل این رقابت‌ها و کسب جایگاه ششمی جهان والیبال دوستان ایرانی انتظار داشتند تا تیم ملی ایران با ایگور کولاکوویچ جایگاهی بهتر از دور قبل را به دست بیاورد.

این مربی صربستانی تیم ملی بعد از مسابقات لیگ ملت‌های والیبال دست به تغییرات گسترده در تیم ملی زد و بازیکنان جوانی را به بدنه تیم ملی تزریق کرد. هرچند که برخی از کارشناسان والیبال ایران اعتقاد دارند که این جوان‌گرایی به‌صورت قطره‌چکانی صورت گرفته و تعدادی از بازیکنان مستعد والیبال ایران به تیم ملی دعوت نشده‌اند.

اگر چه تیم ملی والیبال در سه بازی ابتدایی خودش در این بازی‌ها فوق‌العاده ظاهر شد و توانست هر سه بازی ابتدایی را با پیروزی پشت سر بگذارد اما در ادامه نتوانست این روند مثبت را حفظ کند و بعد از 4 باخت متوالی برابر لهستان، بلغارستان، کانادا و آمریکا از دور این رقابت‌ها کنار رفت.

علیرضا نادی کاپیتان پیشین تیم ملی والیبال ایران درباره عملکرد تیم ملی در این رقابت‌ها و دلیل حذف تیم ملی از این بازی‌ها به اعتمادآنلاین گفت: نتیجه‌ای که تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان کسب کرد ناراحت‌کننده بود و امیدوارم که تیم ملی دربازی‌های آینده نتیجه بهتری کسب کند.

نادی گفت: کولاکوویچ بازیکنان جوانی را به تیم ملی دعوت کرده بود که این بازیکنان تجربه حضور در چنین تورنمنت مهمی را نداشتند. رقابت‌های قهرمانی جهان در بالاترین سطح برگزار می‌شود و نیاز به بازیکنانی دارد که ازنظر تجربه در بالاترین سطح باشند. از طرف دیگر بازیکنان ازنظر بدنی دچار مشکل بودند؛ تیم ملی بعد از بازی‌های آسیایی به این رقابت‌ها رفت و همین موضوع باعث شد تا بازیکنان با خستگی در این مسابقات حاضر شوند.

بازیکن پیشین تیم ملی والیبال در پاسخ به این سؤال که آیا کولاکوویچ دستاوردی برای تیم ملی والیبال ایران نداشته است، گفت: قهرمانی تیم ملی دربازی‌های آسیایی نشان از این دارد که کولاکوویچ تأثیر خودش را در تیم ملی داشته و نمی‌توانیم با این قاطعیت بگویم که این مربی هیچ دستاوردی برای والیبال ایران نداشته است.

او افزود: یکی از کارهای خوبی که کولاکوویچ انجام داده تغییر نسل والیبال ایران بود. البته من اعتقاد دارم که این اتفاق کمی زود رخ داد اما به‌هرحال کولاکوویچ این جسارت را داشت که به بازیکنان جوان میدان بدهد. شاید در بخشی از پست‌ها هنوز جواب نگرفته‌ایم اما مطمئن باشید که در آینده تیم ملی به ثبات خواهد رسید و ثمره این جوان‌گرایی را در آینده خواهیم دید.

نادی در خصوص نحوه هدایت تیم ملی توسط کولاکوویچ و انتقادهایی که از او می‌شود هم گفت: کولاکوویچ 3 دستیار دارد که می‌توانند در مواقع حساس به این مربی کمک کنند. ضمن اینکه وقتی بازی در جریان است یک مربی کاری از دستش برنمی‌آید. کاپیتان تیم در زمین‌بازی وظیفه دارد تا روحیه تیمی را بالا ببرد و به بازیکنان روحیه بدهد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

او ادامه داد: روحیه تیمی ما بسیار پایین است و همین موضوع باعث شد که عملکرد تیم در برخی از زمان‌های بازی افت کند. در برخی از بازی‌ها مثل بازی با لهستان، آمریکا و بلغارستان شاهد بودیم که از امتیاز 20 به بعد بازیکنان بازی را رها می‌کردند و روحیه جنگندگی در تیم ملی مشاهده نمی‌شد. بازهم می‌گویم که این روحیه جنگندگی را مربی نمی‌تواند به تیم منتقل کند. کاپیتان تیم باید این هیجان و انگیزه را به تیم تزریق کند.

نادی در پاسخ به این سؤال که آیا تغییر مربی می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند یا خیر؟ گفت: بدون شک هر فردی بخواهد هدایت تیم ملی را به عهده بگیرد احتیاج به زمان دارد تا بتواند با شرایط والیبال ایران آشنا شود. اما اگر کولاکوویچ را حفظ کنیم می‌تواند برنامه‌ای بلندمدت برای والیبال ایران داشته باشد. کولاکوویچ تا حدودی با والیبال و بازیکنان ایرانی آشنا شده و تغییر مربی می‌تواند روند رو به رشد والیبال ایران را به تعویق بیندازند. من موافق تغییر مربی نیستم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها