کد خبر: 234631
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۰۷:۱۴:۰۰
| |

نماینده آمریکا در امور ایران:

شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفتند که ایران را ترک کنند

نماینده آمریکا در امور ایران در مصاحبه ای گفت که پیش از آنکه تحریم صادرات نفت ایران آغاز شود تامین بازار جهانی نفت به خوبی انجام خواهد شد.

شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفتند که ایران را ترک کنند
کد خبر: 234631
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۰۷:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران، که اخیرا نیز به عنوان رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا منصوب شده در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت که پیش از آنکه تحریم های آمریکا علیه صادرات نفت ایران عملی شود آمریکا به خوبی تامین بازار نفت را انجام خواهد داد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که قیمت های جهانی نفت در بالاترین میزان خود در طی 4 سال گذشته رسیده است.

هوک در ادامه این مصاحبه در واکنش به تلاش گروه 4+1 برای ایجاد مکانیزمی برای پرداخت به ایران گفت: مکانیزم ویژه برای تسهیل تجارت شرکت های اروپایی با ایران در حالی که تحریم های آمریکا علیه ایران وجود دارد احتمالا نتواند واقعیت های اقتصادی و ترجیحات تجاری بازار آمریکا در مقابل ایران را تغییر دهد.

وی اضافه کرد: همه شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفتند که ایران را ترک کنند. آنها تصمیم خود را بر اساس تجارت می گیرند. بنابراین من فکر می کنم این یک انتخاب میان ایران و آمریکا است و شرکت ها بسیار کمی هستند که ایران را به آمریکا ترجیح خواهند داد. این یک واقعیت اقتصادی است. بنابراین فکر نمی کنم که نیاز باشد زمانی زیادی بر روی یک سازو کار ویژه گذاشته شود.

منبع: عصر ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها