کد خبر: 234670
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

دربی 88 در آرامش برگزار شود

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که اگر دربی 88 پایتخت بدون حاشیه انضباطی باشد، پاداش نقدی ویژه به کانون هواداران دو تیم داده خواهد شد.

دربی 88 در آرامش برگزار شود
کد خبر: 234670
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: با توجه بین اینکه دربی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همه مقامات و مجریان مسابقه تمهیدات لازم را از چند روز قبل برای انجام این مسابقه فراهم می‌کنند، خصوصاً متولیان نظم و امنیت ورزشگاه و امور فرهنگی که از ساعت‌ها قبل از شروع مسابقه معمولاً در ورزشگاه حضور دارند و فعالیت‌های مربوطه را انجام می‌دهند، کمیته انضباطی نیز با توجه به اهمیت مسابقه، تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.

وی گفت: بیش از یک ناظر انضباطی در ورزشگاه حضور خواهد داشت و عده‌ای ناظر نامحسوس در بین تماشاگران در جایگاه‌های مختلف ورزشگاه‌ها مستقر می‌شوند. امیدواریم که مسابقه بزرگ پایتخت فردا (پنجشنبه) به خوبی و با کیفیت بالای فنی انجام شود. البته در هفته‌های اخیر مخصوصاً در مسابقات آسیایی، تماشاگران دو تیم پرسپولیس و استقلال نشان دادند که ضمن حضور پرشور و مؤثر در ورزشگاه برای تشویق تیم خودشان، به حفظ نظم و امنیت و رعایت مقررات نیز توجه کامل دارند.

وی در ادامه بیان کرد: انتظار ما این است که هواداران این دو تیم بزرگ الگوی خوبی برای مسابقات بزرگ باشند. در صورت رفتار مناسب تماشاگران، حتماً به نحو شایسته از آنها تقدیر خواهد شد. از کانون هواداران دو تیم بزرگ پرسپولیس و استقلال نیز تقاضا داریم که نسبت به حفظ نظم و آرامش روی سکوها بیشتر از قبل تلاش داشته باشند و چنانچه افراد معلوم الحالی نیز مرتکب رفتار‌های غیرقانونی شدند، آنها را نیز ارشاد و هدایت و در صورت لزوم به مقامات مسئول در ورزشگاه معرفی کنند, چرا که اعتقاد ما این است که عمده تماشاگران واقعی فوتبال برای لذت بردن از این ورزش مفرح و نیز حمایت از تیم محبوب‌شان حاضر می‌شوند، اما اگر افراد نادری هم باشند که رفتارهای غیرقانونی انجام دهند، قطعاً با آنها برخورد خواهد شد.

حسن‌زاده در ادامه بیان کرد: نکته مهمی که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که از هفته‌های گذشته اقدامات لازم برای شناسایی افرادی که روی سکوها رفتارهای غیرقانونی انجام می‌دهند، صورت گرفته است، به نحوی که با شناسایی و مشخص شدن افراد، کمیته انضباطی طبق بند شش ماده 66 مقرارت انضباطی نسبت به محروم کردن آن افراد مشخص از حضور در ورشگاه‌ها اقدام خواهد کرد، یعنی تاکنون رفتارهای غیرقانونی تماشاگران منتهی به تنبیه تیم محبوب‌شان می‌شد، اما از این پس در کنار تنبیه تیمی، چنانچه افراد شناسایی شوند حداقل دو سال از حضور در ورزشگاه محروم خواهند شد.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در پایان ضمن تشکر از همه افرادی که برای برگزاری شهرآورد تهران زحمت می‌کشند، گفت: از مدیران، مقامات مسئول و مسئولان فرهنگی هر دو باشگاه تشکر می‌کنیم، چراکه در برنامه‌های مختلف برای هرچه بهتر برگزار کردن شهرآورد تهران تلاش می‌کنند و به سرمشوقین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم اعلام می‌کنیم که چنانچه مسابقه روز پنجشنبه بدون حواشی انضباطی و در کمال آرامش برگزار شود، از تقدیر و پاداش قابل توجهی برخوردار خواهند شد.

منبع: سایت فدراسیون فوتبال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها