کد خبر: 234736
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۰:۴۲:۰۰
| |

مسعود تجریشی، مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه

شورای عالی امنیت‌ملی توسعه کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه را بررسی کرد

مسعود تجریشی، مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه از «نان شب» هم برای مردم منطقه و کل کشور واجب‌تر است،‌ گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه موضوع توسعه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را به شورای عالی امنیت‌ملی برده است.

شورای عالی امنیت‌ملی توسعه کشاورزی حوضه دریاچه ارومیه را بررسی کرد
کد خبر: 234736
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۰:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود تجریشی، مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در کارگاه آموزشی خبرنگاران در حوزه آب و محیط زیست که توسط کرسی یونسکو در دانشگاه شریف برگزار می‌شود، ضمن انتقاد از توسعه اراضی کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بیان کرد: مسئله مربوط به توسعه کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه را به شورای عالی امنیت ملی برده‌ایم و ستاد احیای دریاچه ارومیه موظف است گزارش‌های مربوط به این موضوع و عملکرد سایر دستگاه‌ها در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهارکرد: احیای دریاچه ارومیه وظیفه ستاد احیای دریاچه ارومیه نیست بلکه این ستاد تنها هماهنگ کننده و ناظر بر عملکرد دستگاه‌های مختلف در احیای این دریاچه است.

وی با اشاره به اینکه در آغاز تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه هیچ توافقی روی مسائل فنی دریاچه ارومیه وجود نداشت، گفت: 750 نفر از متخصصان و کارشناسان برای تهیه برنامه احیای دریاچه ارومیه و رسیدن به اجماع در مورد مسائل فنی دریاچه حضور داشتند و نهایتا برنامه اجرایی و مالی برای احیای دریاچه طی پنج ماه تهیه و به سوالات و ابهامات مربوط به این موضوع پاسخ داده شد.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه با تاکید بر اینکه برنامه اجرایی و مالی ستاد احیای دریاچه ارومیه بازبینی می‌شود،اظهارکرد: در بازنگری جدید برنامه ستاد احیای دریاچه ارومیه متوجه مشکلات اجرایی و مالی این برنامه شدیم.

تجریشی با اشاره به اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه برنامه و بودجه مورد نیاز را اعلام می‌کند، تصریح کرد: این اعتبارات به دستگاه‌های مختلف اجرایی به منظور انجام عملیات مورد نیاز اختصاص می‌یابد و در نهایت ستاد احیای دریاچه ارومیه عملکرد دستگاه‌ها را پایش و نظارت می‌کند البته دانشگاه‌های منطقه اقدامات مربوط به نظارت را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: عملکرد دستگاه‌های مختلف در ارتباط با احیای دریاچه ارومیه هر ساله به رئیس جمهوری گزارش می‌شود همچنین به‌طور مرتب گزارش احیای دریاچه ارومیه به معاون اول رئیس جمهور ارسال می‌شود. باید بدانیم که ستاد احیا وظیفه‌ اجرایی ندارد بلکه یک نهاد حاکمیتی و نظارتی است.

تجریشی با اشاره به وظیفه دستگاه‌های مختلف در احیای دریاچه ارومیه گفت: وزارت کشور اقدامات فرهنگی و اجتماعی مربوط به حوضه دریاچه ارومیه را انجام می‌دهد همچنین وزارت اقتصاد باید تضمین کند که بودجه لازم به‌موقع تحویل داده شود. وزارت جهاد کشاورزی نیز در زمینه کاهش 40 درصدی مصرف آب و کنترل گرد و غبارها در منطقه وظیفه دارد البته در زمینه‌ پایش‌های گرد و غبار سازمان هواشناسی نیز تکالیفی بر عهده دارد. به‌طور کلی ستاد احیای دریاچه ارومیه، هماهنگ کننده کلیه فعالیت‌های مربوط به احیای این دریاچه است.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه در ادامه اظهارکرد: انتظار داریم رسانه‌ها صرفا از ستاد احیای دریاچه ارومیه پرسشگری نکنند زیر نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی مختلف در زمینه احیای دریاچه ارومیه تکالیفی برعهده دارند و باید پرسشگری از این بخش‌ها نیز صورت گیرد.

تجریشی در پایان گفت: خود ما چنین شرایطی را برای دریاچه ارومیه ایجاد کرده‌ایم و خود ما نیز باید آن را حل کنیم البته در مورد احیای تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه می‌توانیم از تجربه‌های موفق جهانی استفاده کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها