کد خبر: 234782
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۶:۰۰
| |

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس:

مشکل خانواده‌ها، گرانی جهیزیه، بیکاری و فقر است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه دلیل مخالفتش با فوریت طرح ممانعت از ازدواج دختران زیر 13 سال به خاطر اولویت نداشتن این طرح بوده گفت: اینکه دختر یا پسری با بلوغ فکری و عقلی ازدواج کند اشکالی ندارد خواسته من ارجاع طرح به صورت عادی به کمیسیون بود.

مشکل خانواده‌ها، گرانی جهیزیه، بیکاری و فقر است
کد خبر: 234782
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۲:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد امیرآبادی فراهانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 4 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده 75 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اظهارات یکی از نمایندگان گفت: در بحثی که مطرح شد آقای هاشمی گفتند آیا اجازه می‌دهید فرزند یا یکی از اقوام شما در چنین سنی ازدواج کند؟ باید بگویم بحث من اولویت کشور بود نه محتوای طرح، در حال حاضر طرح‌هایی مانند رسیدگی به معیشت مردم در نوبت قرار دارند و این موضوع در اولویت زندگی مردم نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینجا مجلس است و برخی همکاران موافق و مخالف صحبت می‌کنند، گفت: اینکه دختر یا پسری با بلوغ فکری و عقلی ازدواج کند اشکالی ندارد، خواسته من این بود که طرح به صورت عادی به کمیسیون ارجاع داده شود. هر دو فرزند من در سن شرعی با بلوغ فکری و عقلی ازدواج کرده‌اند و این اقدام الگو گرفته از حضرت زهرا (س) بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه آقای هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور بودند، از وی سوال می‌کنم که در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته است یا خیر، ادامه داد: مشکل اساسی مهریه‌های سنگین و افرادی است که به دلیل سکه 4 میلیون تومانی به زندان می‌روند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه مشکل خانواده‌ها، گرانی جهیزیه، ، بیکاری و فقر است نه اینکه اینگونه جلوه داده شود که انگار می‌خواهیم دختر 9 ساله‌ای ازدواج کند و ما موافق آن هستیم، خاطر نشان کرد: علیرغم شعارهای سیاسی، مطالب فرعی را جای مطالب اصلی قرار می‌دهیم و هر روز هیئت رئیسه را مورد سوال قرار می‌دهیم که چرا دستورکار را اینگونه تنظیم می‌کند، زمانی که اینگونه فوریت‌ها رأی لازم را کسب می‌کنند هیئت رئیسه مجبور است آنها را در دستور کار قرار دهند، مردم نیز اعتراض می‌کنند که مشکل اصلی قیمت سکه و گرانی است، چرا مجلس به آنها نمی‌پردازد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها