مدیرکل بهزیستی استان تهران:

17 درصد از معلولان تهرانی ناشنوا و کم شنوا هستند

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه 17 درصد معلولان استان تهران دارای مشکلات ناشنوایی و کم شنوایی هستند، گفت: اجباری شدن غربالگری شنوایی باعث کاهش تعداد معلولان می شود.

17 درصد از معلولان تهرانی ناشنوا و کم شنوا هستند
کد خبر: 234835
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۴ ۱۴:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| داریوش بیات نژاد در مراسم تقدیر از فعالان حوزه ناشنوایان و کم شنوایان استان تهران که روز چهارشنبه برگزار شد، گفت: 50 درصد عامل ناشنوایی افراد مربوط به مسائل ژنتیکی و 50 درصد دیگر نیز اکتسابی است. سال گذشته قانون اجباری شدن غربالگری شنوایی در کشور به تصویب رسید و بر این اساس توانستیم از شیوع گسترده این معلولیت تا حدودی جلوگیری کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برنامه ها و طرح های مختلفی در جهت ارائه خدمات به معلولان دارد، گفت: یکی از این برنامه ها افزایش خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار است تا جایی که بتوانیم از افزایش معلولیت در این مناطق جلوگیری و شاهد کاهش معلولیت ناشنوایی و کم شنوایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه باید از آسیب های ناشی از معلولیت ها نیز جلوگیری کنیم، گفت: در این راستا نیز برنامه ها و طرح هایی در دستور کار داریم به طوری که امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم شاهد اجرای این برنامه ها با تخصیص اعتبارات به موقع باشیم. 134 هزار معلول در استان تهران هستند که 17 درصد آنها معلولیت ناشنوایی و کم شنوایی دارند.

به گفته وی: همچنین در استان تهران 3200 معلول خفیف، 6098 فرد با معلولیت متوسط، 7664 نفر معلولیت شدید و همچنین 5570 نفر با معلولیت شدید داریم که به تمامی این افراد خدمات ارائه می شود و با اجرایی شدن قانون جامع هدایت از حقوق معلولان، بخش اعظمی از مشکلات این افراد برطرف می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها