کد خبر: 234983
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۱۲:۳۹:۰۰
| |

مدیر کل کمیته امداد استان تهران:

کالاهای غیر ضروری از سبد غذایی مددجویان حذف می‌شوند

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به گرانی موادغذایی گفت: به ناچار کالاهای غیر ضروری از سبد غذایی مددجویان حذف می‌شوند.

کالاهای غیر ضروری از سبد غذایی مددجویان حذف می‌شوند
کد خبر: 234983
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۵ ۱۲:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد استان تهران؛ با بیان اینکه بر اساس بودجه سالانه در ابتدای هر سال مقداری به مستمری مددجویان اضافه می‌شود و امسال نیز 14 درصد به مستمری مددجویان اضافه شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه خانواده تحت پوشش کمیته امداد یک میلیون و 200 هزار نفر هستند، افزایش مستمری رقم زیادی می‌شود، لذا برای افزایش مستمری مددجویان دولت تصمیم گیرنده است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه سر فصل معیشت، کمک‌های موردی، درمان و اجاره مسکن برای مددجویان در شرایط بحرانی است، گفت: تمرکز ما در این سرفصل‌ها است و موارد غیرضروری را به تعویق انداختیم.

شیران در پاسخ به این سوال که چند درصد به میزان مراجعه کنندگان کمیته امداد اضافه شده است، گفت: طبق آمار از سال 94 تاکنون تعداد مراجعات موردی به کمیته امداد 80 درصد رشد داشته است.

وی با تأکید بر اینکه من و همکارانم در کمیته امداد شبانه روز تلاش می‌کنیم تا پیچ اقتصادی که فعلاً به وجود آمده است را باز کنیم و از مشکلات مردم بکاهیم، گفت: فشار اقتصادی امری طبیعی است، با توجه به اینکه حقوق افراد رشد نداشته است، در حال حاضر اقشاری هستند که با همان میزان حقوق هم حتی نمی‌توانند اجاره خانه خود را پرداخت کنند و بسیاری از کارمندان شرکت‌ها نیز به مشکل برخورده‌اند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا تعداد خیرین و یا میزان کمک‌های آن‌ها کاهش داشته است یا خیر، گفت: به مرور خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بیشتر می‌شوند و حضور آن‌ها بسیار موثر است. شاید اوایل انقلاب به جز کمیته امداد، دو مجموعه دیگر کمک‌های مردمی را دریافت می‌کردند، اما در حال حاضر دو هزار کمیته فعال در استان تهران وجود دارد.

شیران افزود: شاید یکی از عواملی که درآمد کمیته امداد رشد چندانی ندارد، وجود همین خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باشد.

وی گفت: رکود اقتصادی در بسیاری از کسب و کارها و صنایع رخ داده است و وقتی با برخی از آن‌ها برای جذب حامی تماس گرفته می‌شود، آن‌ها می‌گویند که در پرداخت حقوق نیروهای خود نیز مشکل دارند، اما با تمام این تفاسیر درآمد کمیته امداد از محل کمک‌های خیرین کاهش نداشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه گفت: حتی در حوزه اکرام و محسنین 20 درصد رشد درآمد داشتیم، مبلغ واریزی خیرین به فرزندان تحت حمایت خود، 20 درصد رشد داشته است.

شیران تصریح کرد: درآمد کمیته امداد از محل کمک‌های خیرین نسبت به سال گذشته ثابت بوده است.

وی با اشاره به عدم افزایش درآمد کمیته امداد و افزایش قیمت کالاها و موادغذایی، گفت: در تأمین سبد غذایی با مشکل مواجه شده‌ایم، افزایش قیمت‌ها امری عمومی است که همه مردم تحت تأثیر آن هستند، لذا کالاهای غیر ضروری از سبد کالایی مددجویان حذف می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران افزود: شرایط اقتصادی در زندگی همه افراد تأثیرگذار است، قشر ضعیف، ضعیف‌تر می‌شود و قشر متوسط به ضعیف نزدیک می‌شود. واقعیت امر این است که نمی‌توانیم پول خلق کنیم.

شیران با بیان اینکه کالاهای غیرضروری که گران شده‌اند ناخودگاه از جیره غذایی خود ما هم حذف می‌شوند، گفت: سبد و سفره‌ها کوچک و کوچکتر می‌شود و باید عادت‌های غذایی را تغییر دهیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز سال تحصیلی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها گفت: برای هر دانش‌آموز نیازمند 130 هزار تومان پرداخت کرده‌ایم که پول مانتوی یک دختر دانش‌آموز هم نمی‌شود و تاکنون نتوانستیم برای حدود 60 درصد از دانش‌آموزان سبد لوازم‌التحریر آماده کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران گفت: با توجه به اینکه حدود 16 هزار دانش‌آموز و دانشجو داریم، تمام دغدغه و نگرانی ما تهیه لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان است.


شیران در پایان گفت: می‌توانیم دست در دست هم از شرایط اقتصادی عبور کنیم و با کمک به همنوعان خود، از فشار اقتصادی بر قشرهای ضعیف تر بکاهیم.ژ

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها