کد خبر: 235130
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۲:۱۸:۰۰
| |

بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را به 5.75 درصد افزایش داد

بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را با 0.25 درصد افزایش و به 5.75 درصد رساند بنابر این طی 4 ماه اخیر 1.5 درصد نرخ بهره را در این کشور بالا برده است.

بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را به 5.75 درصد افزایش داد
کد خبر: 235130
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۲:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را برای پنجمین بار از ماه می افزایش داد و این اقدام بانک مرکزی اندونزی در جهت پشتیبانی رویپه این کشور در بازارهای نوظهور است.

همانطور که پیش از این انتظار می رفت، بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره را با 25 نقطه پایه به 5.75 درصد افزایش داد و بانک مرکزی این کشور طی 4 ماه اخیر نرخ بهره را در مجموع 1.5 نقطه درصد بالا برده است.

بر همین اساس، سیاستگذاران پولی در بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا در جهت رویارویی با تلاطم بازار که بواسطه سیاست گذاری پولی آمریکا اتخاذ شده و به دنبال آن دلار تقویت و تنش های تجاری روبه افزایش است، نرخ بهره را بالا بردند.

همچنین علاوه بر افزایش نرخ بهره و دخالت در بازار ارز از سوی بانک مرکزی اندونزی، مقامات این کشور محدودیت هایی را در جهت واردات اعمال کردند تا به کاهش کسری حساب جاری اندونزی کمک کند.

بر همین اساس، «پری وارجیو» رییس بانک مرکزی اندونزی گفت: مصرف و تولید داخلی در سطح بالایی قرار دارد و بانک مرکزی رشد اقتصادی این کشور را در سال جاری میلادی از 5 درصد به 5.4 درصد افزایش داد؛ ضمن اینکه انتظار می رود تورم از 2.5 درصد به 4.5 درصد برای سال جاری و آینده میلادی جهش پیدا کند.

بر پایه این گزارش، تصمیم بانک مرکزی اندونزی برای افزایش نرخ بهره یک روز بعداز بالا رفتن نرخ بهره از سوی فدرال رزرو اعمال شد. البته رویپه اندونزی از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 9 درصد از ارزش خود را در مقابل دلار آمریکا از دست داده است و یکی از بدترین عملکردهای ارزی را در آسیا به خود اختصاص داده است.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها