کد خبر: 235156
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

آنگلا مرکل:

اتحاد اروپا و چندجانبه‌گرایی در خطر هستند

پس از آنکه دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل علیه جهانی شدن و به نفع سیاست «اول آمریکا» صحبت کرد، صدراعظم آلمان ملی‌گرایی و رفتار بر مبنای بُرد یک‌طرفه را تضعیف‌کننده اتحاد اروپا دانست.

اتحاد اروپا و چندجانبه‌گرایی در خطر هستند
کد خبر: 235156
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بدون نام بردن از دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا یا رویکرد ملی‌گرایانه او در بنیاد "کنراد آدنائر" برلین به مقامات محافظه‌کار گفت، اتحادیه اروپا و آلمان با لحظه حساسی روبه‌رو هستند.

ترامپ تهدید کرده است که آمریکا را از سازمان تجارت جهانی خارج می‌کند و این اقدام یکی از نهادهای اقتصاد جهاین مدرن را تضعیف می‌کند.

رییس جمهور آمریکا همچنین ارزش اتحاد ناتو را نیز زیر سوال برده است.

مرکل در سخنان خود گفت: شاید خطرناک‌ترین تحول اخیر از دید من این است که چندجانبه‌گرایی تحت فشار قرار گرفته است. اروپا از داخل و خارج با حملاتی روبه‌رو است.

صدراعظم آلمان پایان جنگ سرد غیرواقعی در جهان را خواستار شد و گفت، هیچ‌گاه انتظار نداشته جهان بار دیگر با درگیری ایدئولوژیک میان مکاتب فکری متفاوت مواجه شود.

او افزود، چشم‌انداز سیاسی در حال تغییر و تغییرات نظام بین‌المللی بار دیگر تاکید بر مسائلی بدیهی نظیر صبر و تحمل و تلاش برای دستیابی به توافقات سیاسی را ضروری می‌کند.

مرکل ادامه داد، زمان تصمیم‌گیری است و این در حالی است که حتی در مسائل بدیهی هم تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود، اگر برخی از طرف‌ها راه‌حل نزاع‌های موجود را با رویکرد برد یک‌طرفه ببینند، نتایج برد-برد به سختی به دست خواهند آمد.

مرکل در واکنش به افزایش تنش‌ها در ائتلاف دولت آلمان و میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصریح کرد: وقتی به مصالحه و توافق اهانت شود، دموکراسی در خطر قرار می‌گیرد. ایجاد تعادل میان منافع مختلف عالی‌ترین نوع اجرای دموکراسی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها