کد خبر: 235698
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۰۹:۰۲:۰۰
| |

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد:

تصویب دستورالعمل اجرایی استان‌های معین پیشتاز و جانشین تهران در بحران

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تصویب دستورالعمل اجرایی فعالیت استان‌های معین پیشتاز و جانشین پایتخت در زمان بحران خبر داد.

تصویب دستورالعمل اجرایی استان‌های معین پیشتاز و جانشین تهران در بحران
کد خبر: 235698
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۰۹:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد صادقی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، با اشاره به برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور اظهارکرد: این جلسه به ریاست رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و با حضور دستگاه‌ها و کارگروه‌های مربوطه مدیریت بحران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه دستور این جلسه استفاده از ظرفیت استان‌های معین شهر تهران و بررسی دستورالعمل اجرایی این استان‌ها بود، گفت: تهران به دلیل وسعت، جمعیت و موقعیت استراتژیکی که دارد در صورتی که با حادثه‌ای در ابعاد بزرگ روبرو شود، نمی‌تواند با ظرفیت‌های محلی آن را مدیریت کند، بنابراین لازم است تا ظرفیت‌های استانی، منطقه‌ای و ملی برای کمک به این استان وارد عمل شوند.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه وظایفی چون مقابله،‌ بازسای و احیا از جمله اقداماتی است که با کمک استان‌های معین باید در تهران انجام شود، گفت: در همین راستا نیز لازم است که استان‌های معین دارای هم افزایی و هماهنگی حداکثری با یکدیگر بوده تا بتوانند در زمان طلایی امداد و نجات در هنگام بحران در محل حاضر شده و اقدام به امدادرسانی کنند.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن این دستورالعمل مدیریت یکپارچه با فرماندهی واحد در مدیریت بحران تهران را شاهد خواهیم بود، اظهارکرد: همین امر سبب می‌شود که از موازی‌کاری و هدررفت سرمایه‌ها در مدیریت بحران جلوگیری شود.

صادقی با اشاره به استان‌های معین پیشتاز و جانشین تهران در هنگام بحران اضافه کرد: استان‌های مرکزی، قم،‌ سمنان، مازندران و قزوین به دلیل همجواری با استان‌ تهران و فاصله کم با پایتخت به عنوان استان‌های معین پیشتاز انتخاب شده و استان اصفهان نیز به عنوان استان معین جانشین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این دستورالعمل به زودی اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: به زودی جلسه‌ای با حضور استانداران این استان‌ها، وزیر کشور و شهرداران برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها