معصومه ابتکار خبر داد:

مکاتبه دوباره با رئیس قوه قضاییه درباره لایحه تامین امنیت زنان/ همه صاحبنظران حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مفید ارزیابی کرده‌اند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: پیشنهاد و درخواست ما درخصوص حضور زنان در وزرشگاه‌ها این است که در کنار دولت و نیروی انتظامی، انجمن‌ها و تشکل‌های مربوط به هواداران نیز به ما کمک کنند.

مکاتبه دوباره با رئیس قوه قضاییه درباره لایحه تامین امنیت زنان/ همه صاحبنظران حضور زنان در ورزشگاه‌ها را مفید ارزیابی کرده‌اند
کد خبر: 235717
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: پیشنهاد و درخواست ما درخصوص حضور زنان در وزرشگاه‌ها این است که در کنار دولت و نیروی انتظامی، انجمن‌ها و تشکل‌های مربوط به هواداران نیز به ما کمک کنند.

معصومه ابتکار ، درخصوص آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان گفت: ما در این باره رایزنی‌هایی داشته‌ایم که از جمله آنها می‌توان به تعدادی مکاتبه با مسئولان ذیربط و البته انجام برخی دیدارها و برگزاری تعدادی جلسات در سطح کارشناسی با قوه قضاییه بوده است.

وی ادامه داد: این دیدارها و رایزنی‌ها همچنان ادامه دارد. مجددا با آیت‌الله آملی لاریجانی مکاتبه‌ای داشتیم و تقاضا کرده‌ایم هرچه سریع‌تر در این باره نظر بدهند. ما امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن این امر صورت بگیرد.

این عضو دولت تدبیر و امید درخصوص آخرین پیگیری‌ها برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها اظهار داشت: اتفاق خاصی در این باره نیفتاده است. من امیدوار هستم این روند، یک روند گشایشی و مثبت باشد.

ابتکار در پاسخ به این سوال که مشکل عدم پیشرفت این مسئله در کجاست؟ تصریح کرد: در دولت در این باره مشکلی وجود ندارد و حتی رئیس‌جمهور تاکیداتی در این باره داشته و دستوراتی هم داده است. در مجموع، در این زمینه دولت منسجم، یکپارچه و جدی است.

وی با اشاره به مدال‌آوری گسترده زنان در بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: وقتی ما در بازی‌های جهانی مانند بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنیم و نزدیک به یکصد نفر از ورزشکاران در هیات ایران را بانوان تشکیل می‌دهند و یک سوم مدل‌ها متعلق به زنان است، این حضور پررنگ و تاثیرگذار زنان ورزشکار، پیام مهمی برای ما دارد و آن، این است که ما باید این مسئله را حل کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: پیشنهاد و درخواست ما درخصوص حضور زنان در وزرشگاه‌ها این است که در کنار دولت و نیروی انتظامی، انجمن‌ها و تشکل‌های مربوط به هواداران نیز به ما کمک کنند.

ابتکار به مطالعه صورت گرفته درخصوص حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشاره کرد و ابراز داشت: اخیر در مطالعه‌ای، با چند جامعه‌شناس در حوزه ورزش مصاحبه شده است. به طور مشخص همه این صاحبنظران حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را مفید ارزیابی کرده‌اند. آنها معتقدند که حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌تواند آسیب‌ها و خشونت‌ها را کم کرده و حتی به رعایت ادب در ورزشگاه‌ها کمک کند.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها