کد خبر: 235787
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۱۱:۱۹:۰۰
| |

آنتونیو گوترش:

هند شریک مهم سازمان ملل در مقابله با تروریسم است

دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه هندوستان شریک مهمی برای سازمان ملل در مقابله با تروریسم و جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز است، گفت: برنامه‌هایی برای تقویت همکاری بین دو طرف به منظور افزایش ظرفیت‌ها در مقابله با تامین مالی تروریسم در نظر گرفته شده است.

هند شریک مهم سازمان ملل در مقابله با تروریسم است
کد خبر: 235787
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۹ ۱۱:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل که امروز دوشنبه سفر سه روزه خود به هندوستان را آغاز می‌کند، گفت: برنامه ریزی و اجرای اقدامات تروریستی فرا مرزی است و تمامی کشورها مسئولیت رویارویی با آن را دارند تا از گسترش تروریسم جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: تهدید رادیکالی شدن، خشونت‌های افراط گرایی و تروریسم ادامه‌دار است و در بخش‌هایی از جهان رشد زیادی داشته است. تروریست‌های جهان مدرن هم به تکنولوژی و هم به رسانه‌های اجتماعی دسترسی دارند و برای اشاعه نفرت و خشونت به منظور به خدمت گرفتن جوانان و تامین مالی خودشان از این ابزارها سوءاستفاده می‌کنند.

دبیرکل سازمان ملل همچنین تاکید کرد که تمامی کشورها باید با تحریکات خشونت‌آمیز جلوگیری کرده و در مقابل آن بایستند و رویکردهای مقابله با تروریسم را اجرایی کنند.

گوترش همچنین هندوستان را شریک مهم برای سازمان ملل در روند مقابله با تروریسم و جلوگیری از خشونت‌های افراط گرایی توصیف کرد و ادامه داد: برنامه‌هایی برای همکاری بین هندوستان و سازمان ملل به منظور تقویت ظرفیت‌ها در حوزه‌های مقابله با تروریسم و تامین مالی آن و همچنین استفاده از اطلاعات مسافران در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که اگرچه مسئولیت مقابله با تروریسم در ابتدای امر متوجه کشورهای عضو دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل است اما سازمان ملل به طور کامل به اقدامات حمایتی برای مقابله با تروریسم و کمک به یافتن راه‌های چندجانبه برای چالش‌های پیچیده جهانی متعهد است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها