کد خبر: 236055
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۳:۰۵:۰۰
| |

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مجلس در نطق میان دستور:

جلوگیری از واردات ارز و بستن تمام روزنه‌های ورود آن  مشابه fatf است

نماینده مردم کاشان گفت: عدم تصمیم‌گیری به موقع و عدم بازنگری در برخی از تصمیم‌گیری‌ها که موجب تحریم داخلی شده باید مورد توجه قرار گیرد.

جلوگیری از واردات ارز و بستن تمام روزنه‌های ورود آن  مشابه fatf است
کد خبر: 236055
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۳:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سید جواد ساداتی نژاد در نطق میان دستور جلسه امروز مجلس گفت: از صلابت و اقتدار سپاه پاسداران و پاسخ دندان شکنش به ترورسیت‌ها تشکر می‌کنم. پیام این اقدام به حامیان تروریستی منطقه این بود که اگر دست و پای خود را از ایران جمع نکنید آنها قطع خواهند شد.

وی افزود: آقای رئیس جمهور امروز سختی‌هایی در حوزه‌ی معیشت مردم وجود دارد. مشکلات معیشتی کمر مردم را شکسته است. کارگران در شرایط دشواری به سر می‌برند. پرسنل شهرداری حقوق معوق دارند. مردم می‌پرسند دولت چه می‌کند؟

نماینده مردم کاشان ادامه داد: عدم تصمیم‌گیری به موقع و عدم بازنگری در برخی از تصمیم‌گیریها که موجب تحریم داخلی شده باید مورد توجه قرار گیرد. برخی اختیارات هیات دولت به شوراهای برنامه ریزی استان‌ها داده شود و بروکراسی حذف شود. لازم است دولت وضعیت وزارت‌خانه‌هایی که با سرپرست مدیریت می‌شود را مشخص کند.

ساداتی نژاد درباره fatf گفت: از سال 94 که وزارت اقتصاد اجرای 41 بند با جدول زمان بندی شده را پذیرفت 40 بند اجرایی شده و فقط یک بند آن باقی مانده و آن بند هم کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم است برای این که تجربه تلخ برجام تکرار نشود چرا fatf ایران را از لیست خاکستری خارج نمی‌کند. برجام نشان داد ما به تعهداتمان عمل می‌کنیم ولی طرف مقابل و آمریکا به تعهداتش عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: چه تضمینی وجود دارد که برجام تکرار نشود و اگر ما کنوانسیون را پذیرفتیم از لیست خاکستری خارج شویم. برای اعتماد سازی ایران 5 سال از لیست خاکستری خارج شود. جریانات بانکی برقرار شود تا مجلس موضوع را بررسی کند. بند دو کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم مصداق تروریسم را تعریف کرده است. بند 6 اجازه شرط را از کشورها می‌گیرد. این وضع می‌تواند موجب تحریم شود و بهانه‌ای دست دشمنان دهد. ما از لیست سیاه به لیست خاکستری آمدیم. هنوز نمی‌توانیم حقوق پرسنل سفارت‌خانه‌ها را بپردازیم این یعنی این اتفاق هیچ خاصیتی نداشته است.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ آیا اجرای غیر رسمی fatf خود عامل اصلی نابسامانی امروز نیست؟ جلوگیری از واردات ارز و بستن تمام روزنه‌های ورود آن مشابه fatf است.

ساداتی نژاد در پایان با اشاره به مشکلات حوزه‌ی انتخابیه خود گفت: در خصوص تصادف آزاد راه کاشان از وزیر راه و فرمانده نیروی انتظامی می‌خواهم این موضوع را رسیدگی کند که چرا تانکرها و کامیون‌ها شبها متوقف نمی‌شوند. 5 ماه است مشکلات صنعت فرش را فریاد می‌زنم قرار بود کمیته ویژه‌ای در این خصوص تشکیل شود. 55 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند. 50 درصد کارخانه‌های فرش در شهرک‌های صنعتی تعطیل هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها