کد خبر: 236071
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۴:۴۸:۰۰
| |

نخستین بزرگداشت مشترک اجلاس 2007 با حضور نمایندگان دو کره در پیونگ یانگ

گروهی از سیاستمداران، رهبران مذهبی و مدنی کره جنوبی در چند روز آینده برای برگزاری نخستین بزرگداشت مشترک یازدهمین سالگرد اجلاس رهبران دو کره در سال 2007 به پیونگ‌یانگ می‌روند.

نخستین بزرگداشت مشترک اجلاس 2007 با حضور نمایندگان دو کره در پیونگ یانگ
کد خبر: 236071
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت اتحاد دو کره در سئول اعلام کرد: این هیات 150 نفره به سرپرستی چو میونگ گیون، وزیر اتحاد دو کره و لی هائی-چان، رهبر حزب دموکراتیک کره‌ جنوبی روز پنجشنبه به پیونگ یانگ رفته و سه روز در کره شمالی خواهند بود.


به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره‌ جنوبی، آنها در مراسم مشترک یازدهمین سالگرد اجلاس دو کره در پیونگ یانگ شرکت خواهند کرد. این اجلاس در سال 2007 با حضور رهبران وقت دو کره رو مو هیون، رئیس‌جمهور کره جنوبی و کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی برگزار شد و رهبران دو کشور بیانیه 4 اکتبر را پذیرفتند. در این بیانیه دو کره به همکاری در اعتمادسازی، کاهش تنش‌ها و همکاری اقتصادی متعهد شدند.


قرار است در حاشیه این مراسم مقامات دو کره با یکدیگر دیدار کرده و برای ارتقای روابط دو کشور گفت‌وگو کنند.


دولت سئول پولی را که برای سفر هیات کره جنوبی به پیونگ‌یانگ هزینه می‌کند، نقض تحریم‌های جهانی علیه کره‌شمالی نمی‌داند. سئول اعلام کرده است که دراین‌باره در حال مذاکره با آمریکا است.


این مراسم مشترک پس از این برگزار می‌شود که رهبران دو کره برای سومین بار در طول امسال با یکدیگر دیدار کرده و هر دو طرف توافق کرده‌اند که سالگرد اجلاس مشترک 2007 را در مراسم "قابل توجهی" جشن بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها