خانه کاریکاتور احیا می‌شود/ همکاری سازمان با شجاعی طباطبایی

سعید اوحدی از احیای خانه کاریکاتور و همکاری مجدد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با سید مسعود شجاعی طباطبایی خبر داد.

خانه کاریکاتور احیا می‌شود/ همکاری سازمان با شجاعی طباطبایی
کد خبر: 236083
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۰ ۱۵:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره خانه کاریکاتور و مدیریت جدید آن گفت: روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبری مبنی بر انتصاب جدید در خانه کاریکاتور که یکی از رسانه‌ها منتشر کرده بود، به دست من رساند که این خبر اصلا صحت ندارد و چنین تصمیم و اقدامی صورت نگرفته و حتی اراده‌ای برای این تصمیم هم نبوده لذا انتصاب جدید در خانه کاریکاتور کاملاً از جانب من تکذیب می‌شود و این مساله به هیچ وجه موضوعیت نداشته است.

وی تاکید کرد: احیای مجدد خانه کاریکاتور به عنوان مرجع هنرمندان کارتونیست و کاریکاتوریست در دستور کار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارد.

اوحدی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با سیدمسعود شجاعی طباطبایی رییس سابق خانه کاریکاتور، درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه توضیح داد: سیدمسعود شجاعی طباطبایی از هنرمندان خوب کشور در عرصه کاریکاتور است که کارهای بسیار ارزشمندی را در کارنامه خود دارد. در این جلسه دو موضوع را با او مطرح کردم؛ اول، آمادگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای همکاری با او و این موضوع یادآوری شد که وقتی من به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آمدم او از سازمان رفته بود. من به دلیل شناختی که از این هنرمند ارزشی دارم و او را فرد تاثیرگذاری می‌دانم اعلام کردم آمادگی داریم همکاری همه جانبه‌ای با هم داشته باشیم. دوم، قصد داریم از تجربیات این هنرمند ارزشی در تحقق برنامه‌های ویژه اربعین حسینی در عراق استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دو پیشنهاد کاری به سیدمسعود شجاعی طباطبایی ارایه کرده است، اظهار کرد: پیشنهاد اول، همکاری در برگزاری نمایشگاه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است که عرصه کاریکاتور با موضوع و زمینه استکبارستیزی به عنوان عرصه ای تاثیرگذار می تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد. پیشنهاد دوم نیز مرتبط با برنامه های اربعین حسینی بود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: اربعین امسال با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تقارن پیدا کرده است و همچنین با توجه به پیروزی قاطع سردار سلیمانی در محور مقاومت، ویژگی‌های منحصربه فردی را رقم خواهد زد که امیدواریم برنامه هایی ویژه در عرصه هنرهای تجسمی و سایر هنرها با حضور هنرمندان از جمله سیدمسعود شجاعی طباطبایی شاهد باشیم.

وی در پایان بیان کرد: برنامه‌هایی توسط قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین که مسئولیت این برنامه ها با من است، برای این منظور تدارک دیده شده است به همین منظور سلسله برنامه‌هایی با هماهنگی کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی، ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق برنامه‌ریزی کردیم که در مرزهای کشور، محل تجمع و استقرار زائران و داخل مرزهای عراق اجرایی خواهد شد که برای تحقق این برنامه‌ها قصد داریم از تجربیات سیدمسعود شجاعی طباطبایی استفاده کنیم.

به گزارش مهر، سیدمسعود شجاعی طباطبایی هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرد که اواخر سال 96 از سوی امیر عبدالحسینی، معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از سمت مدیریت خانه کاریکاتور برکنار شده است و این خبر حاشیه‌هایی چون جایگزینی مدیر جدید در پی داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها