کد خبر: 236242
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۰:۴۹:۰۰
| |

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

مخالفت با FATF سیاسی است

علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: کسانی که با لوایحی همچون FATF مخالفت می‌کنند بیش‌تر مخالفتشان از وجه سیاسی است، هر چیزی که جدید باشد و وارد ایران شود جنجال‌هایی به همراه دارد.

مخالفت با FATF سیاسی است
کد خبر: 236242
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۰:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صوفی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به مخالفت برخی با تصویب لوایح FATF بیان کرد: کسانی که با این لوایح مخافت می‌کنند بیش‌تر مخالفتشان از وجه سیاسی است. مثلا فکر می کنند که طرف مقابلشان در عرصه سیاست غرب گرا است، می خواهد مملکت را بفروشد و راه نفوذ به کشور را باز کند.

وی ادامه داد: آن‌ها فکر می کنند خیانتی در کار است و باید جلوی آن را بگیرند، اما فارغ از اینکه در بعد اقتصادی تصویبش چه منافعی و عدم تصویبش چه ضررهایی دارد بر مخالفتشان تاکید می‌کنند.

صوفی سپس با اشاره به پیوستن تمامی کشورها به جز ایران و کره شمالی به FATF ، گفت: همه کشورها بسیار بر روی موضوع استقلالشان حساس هستند؛ اما این راه را انتخاب کردند و آن را خیانت نمی دانند، بلکه در ساز و کار تجارت بین‌المللی این موضوع را جزء الزامات می خوانند. بنابراین به این الزامات تن در می‌دهند ولو اینکه یک جاهایی تصور شود برخی امور برای آنان قابل کنترل نیست.

وی ادامه داد: ما پیمان‌ها و معاهده نامه های زیادی با سازمان ملل و دنیا داریم که بسیار به لوایح FATF شبیه است. در جریان فعالیت های هسته‌ای ما هم این معاهده‌ها وجود دارد. مگر در حال حاضر پیمان‌نامه‌هایی با آژانس بین‌المللی نداریم و نپذیرفتیم بیایند و نظارت کنند؟ NPT را داریم که قبول کردیم فعالیت‌های هسته‌ای ما در آن چارچوب شکل بگیرد، WTO را داریم.

این فعال سیاسی اصلاح ‌طلب تاکید کرد: به هر حال همه کشورها در دنیا برای اینکه بتوانند تعامل مثبت با تمام کشورها برقرار کنند یک تعهداتی را می پذیرد که در آن چارچوب حرکت کنند؛ چراکه می‌خواهند در تجارشان چه در حالت صادرات و چه در حال واردات حقوقشان محفوظ باشد. پیمان‌نامه‌ها این اجازه را به دولتمردان می دهند تا بتوانند از حقوق شهروندانان حراست و دفاع کنند. از این طریق است که می شود جلوی ضرر و زیان ها را گرفت .

وی گفت: در تعامل با بانک‌ها و اشخاص هم پیمان‌نامه‌ها یک موضوع پذیرفته شده بین‌المللی است. ما در حال حاضر در سطح پلیس بین‌الملل همکاری‌هایی داریم، چرا که به فکر منافع ملی هستیم.

صوفی ابراز عقیده کرد: هر چیزی که جدید باشد و وارد ایران شود جنجال‌هایی به همراه دارد. جنجال‌آفرین‌ها یک عده را خادم و یک عده را خائن معرفی می کنند . این عده تلاش می کنند تا افکار عمومی را مغشوش کنند و با برخورد عوام فریبانه‌ای نظر مردم را به خود جلب کنند؛ آن هم بدون اینکه بخواهند توضیحی دهند.

وی افزود:کسانی هم که ضرر می کنند همان مردمی هستند که جنجال‌آفرینان ادعا دارند که از منافع آنان دفاع می‌کنند. منافع ملی راهم اصلا در نظر نمی گیرند.

این فعال سیاسی در پایان گفت: این همه جار و جنجال و خودنمایی‌ها تا کی باید ادامه پیدا کند؟ هم از نظر سیاسی و هم اقتصادی این کارها راکردن و چوب لای چرخ مردم و دولت گذاشتن را واقعا خطرناک می دانم و فکر میکنم که به گونه‌ای باید بر این کارها نقطه پایان را گذاشت. در این میان مجلس باید در چارچوب قانون عمل کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها