کد خبر: 236279
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

وزیر بهداشت:

قیمت دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر نرخ ارز نیست

وزیر بهداشت درباره تاثیر نرخ ارز بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی گفت: ما تقریبا کاری با نرخ ارز در زمینه داروها نداریم، در تجهیزات پزشکی و ملزومات هم همینطور است؛ چرا که قیمت ارز ما مشخص است که 4200 تومان است و تا سال آینده نیز به همین قیمت خواهد بود.

قیمت دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر نرخ ارز نیست
کد خبر: 236279
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۲:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت انتشار مقالات علمی کشور در ژورنال‌های معتبر جهانی، گفت: مشکلی برای چاپ مقالات‌مان وجود ندارد، چه در مجلات آمریکایی و چه اروپایی. حالا اگر کسی کاری عمیق پژوهشی نکرده اما انتظار دارد در چنین مجلاتی چاپ شود نباید این موضوع را به حساب مسائل روز بگذارند.

وی افزود: مقالات متعددی از استادان برجسته کشور در این ژورنال ها چاپ می‌شود و اساساً نگاه مجامع علمی دنیا اینگونه نیست و ما هیچ گزارشی در این زمینه نداشته ایم. هرچند ادعاهایی هم هست.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که کاهش قیمت ارز بر کاهش قیمت داروها تاثیر خواهد داشت یا نه، اظهار کرد: ما تقریبا کاری با نرخ ارز در زمینه داروها نداریم، در تجهیزات پزشکی و ملزومات آن هم همینطور است، چرا که قیمت ارز ما مشخص است که 4200 تومان است و تا سال آینده نیز به همین قیمت خواهد بود؛ پس آن چه در کوچه و بازار جاری است در این موارد تاثیری ندارد، اما تغییر نرخ ارز در هتلینگ بیمارستان ها که مربوط به خدمات است تاثیر می‌گذارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها