گزارش اعتمادآنلاین از نشست امروز رئیس‌جمهور با چهره‌های اصلاح‌طلب

کدام یک از اصلاح‌طلبان برای دیدار با روحانی به پاستور دعوت شدند؟/ چهره‌هایی که امروز به دیدار روحانی نخواهند رفت

تعدادی از اصلاح‌طلبان به دعوت دفتر رئیس‌جمهوری امروز عصر برای دیدار با حسن روحانی راهی پاستور می‌شوند. بر اساس پیگیری‌های اعتمادآنلاین تا به حال اسامی دوازده نفر از دعوت شدگان مشخص شده که البته برخی هم در این نشست شرکت نمی‌کنند.

کدام یک از اصلاح‌طلبان برای دیدار با روحانی به پاستور دعوت شدند؟/ چهره‌هایی که امروز به دیدار روحانی نخواهند رفت
کد خبر: 236302
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۱ ۱۴:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دیدار حسن روحانی، رییس‌جمهوری امروز عصر با حدود 40 چهره شاخص اصلاح‌طلب برگزار می‌شود. دیداری که براساس پیگیری‌های « اعتمادآنلاین » افراد به صورت فردی برای آن دعوت شده‌ و دفتر ریاست‌جمهوری شخص به شخص با چهره‌های سیاسی برای این دیدار تماس گرفته است. برهمین اساس به نظر می‌آید که در میان چهره‌های اصلاح‌طلب هم اجماعی درباره مسائلی که باید در این جلسه عنوان شود، صورت نگرفته است.

این دعوت شاید اولین دعوت رسمی برای بررسی وضعیت کشور با چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان وکنشگران این جریان فکری است؛ پیش از این یا دعوت‌ها عمومی و مناسبتی بوده یا به درخواست خود اصلاح‌طلبان انجام شده است.

بر اساس بررسی‌های «اعتمادآنلاین» حضور افرادی مانند محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید، علی شکوری‌راد حزب اتحاد ملت ایران، حسین کمالی حزب اسلامی کار، کمال خرازی حزب ندای ایرانیان، حسین مرعشی حزب کارگزاران، محمدجواد حق‌شناس حزب اعتمادملی، ... حتمی است.

از چهره‌هایی مانند هادی خانیکی و آذر منصوری عضو حزب اتحاد ملت ایران و حمیدرضا جلایی‌پور هم دعوت شده‌ است اما مشخص نیست که در این نشست حاضر شوند.

همچنین چهره‌هایی مانند غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، عبدالواحد موسوی لاری، سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم،در پاسخ به خبرنگار «اعتمادآنلاین» گفته‌اند که به این جلسه دعوت شده‌اند اما در آن حضور نخواهند داشت.

آنطور که محمود واعظی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت درباره محتوای دیدار امروز گفته رئیس جمهور معمولا جلسات رایزنی و مشورت با نخبگان و گروه‌های مختلف دارد. او گفته:‌ «این جلسه مانند جلسات گذشته خیلی صمیمی است. ما در ریاست جمهوری لازم داریم که از بیرون از دولت به ما کمک کنند و به ما مشورت بدهند تا ما بتوانیم کشور را بهتر اداره کنیم.»

با توجه به این اظهارات واعظی، به نظر می‌رسد قسمت اعظمی از این مشورت و گفت‌وگو در جلسه امروز حسن روحانی با اصلاح‌طلبان احتمالا به موضوعات روز کشور که دولت با آنها دست و پنجه نرم می‌کند مانند وضعیت اقتصادی، نوسانات بازار، تغییرات در دولت، کنش مخالفان دولت و ... اختصاص داشته باشد. در کنار این موضوعات اصلاح‌طلبان هم احتمالا بعد از این مدت و در این برهه حساس تلاش خواهند کرد تا نقطه‌نظرات خود را برای بهبود وضعیت کشور و دولت بیان کنند و راهی برای برون رفت از چالش‌هایی که دولت منتخباشان با آنها درگیر است بیایند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها