کد خبر: 236480
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۴:۰۰
| |

سفیر عربستان در ترکیه احضار شد

سفیر ریاض در ترکیه در ارتباط با ربوده‌شدن نویسنده عربستانی در ترکیه به وزارت خارجه این کشور احضار شد.

سفیر عربستان در ترکیه احضار شد
کد خبر: 236480
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۲ ۱۴:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| شبکه تلویزیونی «هابرتُرک» امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد که سفیر عربستان به وزارت خارجه ترکیه احضار شده است.

بر اساس اعلام این شبکه، وزارت خارجه ترکیه خواستار توضیحات ریاض درباره ربوده شدن «جمال خاشقچی» نویسنده برجسته عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول است.

این درحالی است که «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته در واکنش به ناپدید شدن «جمال خاشقچی» ابراز امیدواری کرده بود که هرچه سریعتر این منتقد سعودی پیدا شده و در امنیت باشد.

منابع خبری به نقل از یک مسئول سعودی حضور جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در ترکیه را تکذیب کردند.

یک مسئول سعودی نیز دیروز به رویترز اعلام کرد: گزارش های مربوط به اختفای جمال خاشقچی نویسنده برجسته عربستانی در کنسولگری عربستان در استانبول کذب است.

برخی از کابران اینترنتی می‌گویند که که مقامات سعودی احتمالا خاشقجی را ربوده‌اند، زیرا وی اخیرا از سیاست‌های آل‌سعود انتقاد کرده است.

مقامات بلندپایه دولت ترکیه پیشتر اعلام کرده بودند که جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی همچنان در کنسولگری عربستان در استانبول حضور دارد.

جمال خاشقجی نویسنده و فعال معارض سعودی قبل از آغاز موج بازداشت شاهزادگان و مسئولان و مخالفان توسط محمد بن سلمان از این کشور خارج شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها