پرویز مظلومی:

ساناک با استقلال قرارداد دارد و باید برگردد

عضو کادر فنی استقلال گفت هنوز صحبتی برای دستیاری شفر نشده است.

ساناک با استقلال قرارداد دارد و باید برگردد
کد خبر: 236685
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| استقلال همچنان روی دور بدشانسی قرار دارد و نتایج لازم را نمی‌تواند با شفر کسب کند. البته شما می‌توانید هر تعبیری که خواستید از این بدشانسی داشته باشید؛ از عدم ناهماهنگی بازیکنان و دگرگون شدن ترکیب فصل گذشته با فصل جدید تا عدم شناخت شفر از ترکیب اصلی تیمش و بازی با ترکیب‌های متفاوت در هر بازی.

واقعیت امر کجاست و چرا استقلال نتیجه لازم را نمی‌گیرد؟ عده‌ای معتقدند ساناک مغز متفکر کادرفنی شفر در بازی‌ها و تمرینات استقلال بود و از زمانی که او رفته تیم به این حال و روز افتاده است! شاید بخشی از واقعیت این موضوع باشد و شاید هم از زمانی که بازیکنان کلیدی استقلال از این تیم جدا شدند و کمربند استقلال باز شد، آبی‌ها دیگر هرگز روی خوش نتایجی که باید را ندیدند! باشگاه استقلال در اقدامی جالب و از هفته گذشته کمیته فنی خود را با حضور پیشکسوتان این تیم ازجمله پرویز مظلومی، سرمربی اسبق باشگاه تشکیل داد.

این موضوع اگرچه انتقادهای برخی‌ها را به همراه داشت اما خود مظلومی معتقد است که در حال حاضر کمیته فنی استقلال فقط نقش حمایتی دارد تا این تیم از اوضاعی که دارد خارج شود. البته باید صبر کرد و دید این حمایت تا کجا به طول می‌انجامد!

از آخرین شرایط استقلال بعد از برتری تیم در جام‌حذفی آغاز کنیم. در این باره جلسه‌ای داشتید؟

قرار است بعد از هر جلسه کمیته فنی صحبت‌های لازم را انجام دهیم. به احتمال زیاد جلسه بعدی در هفته جاری و بعد از بازگشت استقلال از مسجدسلیمان برگزار می‌شود.

موضوع دستیار شفر به کجا رسید. گویا خود شفر مربی خارجی می‌خواهد اما باشگاه به مربی داخلی فکر می‌کند. در این بین اسامی‌ای مانند جباری، مجیدی و اخیرا روانخواه به گوش می‌رسد.

شفر در این‌باره هیچ پیشنهادی نداده است. همه این اسامی گمانه‌زنی رسانه‌هاست و نه شفر و نه کمیته فنی، هیچ‌کدام پیشنهادی را برای دستیاری او در استقلال نداده‌ایم. هر زمان شفر پیشنهاد دستیار داد، این موضوع در کمیته فنی بررسی می‌شود. بالاخره کمیته فنی را تشکیل داده‌اند تا درخصوص یک‌سری از مسائل نظر بدهد!

بحث ساناک به کجا رسید؟ این مربی نمی‌خواهد برگردد؟

باشگاه برای این مربی نامه زده و به او اخطار داده است تا طبق قراردادش برگردد. باشگاه به او اولتیماتوم داده و ساناک باید برگردد چون قرارداد دارد که البته او هنوز جوابی نداده است.

قبول دارید از وقتی ساناک رفت، استقلال به این روز افتاد؟

من در این مدت در تمرینات نبودم و نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظری کنم. حالا از این به بعد باید در تمرینات هم حاضر شویم تا ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد!

در حال حاضر کمیته فنی طبق نظر معروف علی پروین، نقش کشک را که ندارد؟

نخیر؛ الان فقط بحث حمایت از تیم و سرمربی و بازیکنان است تا تیم از این شرایط خارج شود.

یک انتقاد هم به شما می‌شود. می‌گویند زمانی که سرمربی استقلال بودید، وجود کمیته فنی و دخالت امثال مرحوم حجازی را بر نمی‌تابیدید، اما الان در کمیته فنی همان نقش ناصر حجازی به شما رسیده و چه بسا این موضوع مقاومت شفر را در پی داشته باشد.

آن زمان هم این بحث‌ها مطرح نبود. در آن زمان ناصرخان حجازی همراه با آقای پورحیدری و نصرالله عبداللهی در کمیته فنی بودند و در جلساتی که برگزار می‌شد، نظرات فنی آنها را جویا شده و با هم مشورت می‌کردیم. آنها آدم‌های بزرگی بودند و این‌طور نیست که مطرح می‌شود.

چقدر قبول دارید که تغییرات زیاد استقلال، این تیم را به اینجا رسانده و نتایج ضعیف را برایش رقم زده است؟

درست است. مطمئن باشید اگر استقلال روی دور برد بیفتد دیگر تیمی جلودارش نیست و مسلما اوضاع برای این تیم تغییر خواهد کرد. یک مقدار بدشانسی نیز در نتایج استقلال تاثیرگذار بوده و این تیم مطمئنا از این فاز خارج خواهد شد.

هواداران نگران استقلال هستند. از این منظر که چرا در فصول اخیر موتور استقلال همواره دیر روشن می‌شود!

درست است. در این چند فصل اخیر مرتب این اتفاق افتاده است. برعکس آن فصل آخری که من بودم. از اول تا سه هفته آخر در صدر بودیم و در سه هفته پایانی قهرمانی را از دست دادیم.

البته به نوعی در این موضوع شما رکورددار هستید. چند سال پیش هم چند بار در هفته‌های پایانی، استقلال قهرمانی را از دست داد!

بله متاسفانه! بدترینش هم سال 94 بود که باید قهرمان می‌شدیم.

این روند برای تیمی مثل استقلال اصلا خوب نیست. تیم یا چند هفته اول نتیجه نمی‌گیرد یا چند هفته پایانی.

امیدواریم که اوضاع بهبود یابد. البته استقلال همین الان هم مدعی است.

موضوعی هواداران استقلال را برآشفته کرد. اینکه گفته می‌شد برخی بازیکنان تیم استقلال در تماس با پرسپولیسی‌ها برای این تیم در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد آرزوی موفقیت کرده‌اند، هواداران را ناراحت کرد. البته مهدی رحمتی این موضوع را تکذیب کرد.

در این مورد صحبتی ندارم. در هر صورت پرسپولیس رقیب ماست و هواداران ما هم روی این موضوع حساس هستند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها