کد خبر: 236800
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

علیرضا رحیمی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین مطرح کرد:

همگرایی موافقان cft برای دفاع از لایحه/ بعضی از موافقان cft از فراکسیون ولایی هستند/ استدلال‌های مخالفان حقوقی اما با پشت پرده سیاسی است

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت: بخش قابل‌توجهی از استدلال‌های مخالفان cft حقوقی است اما اهداف و انگیزه‌ای که پشت ماجرا دنبال می‌شود تبدیل به هدف سیاسی شده است.

همگرایی موافقان cft برای دفاع از لایحه/ بعضی از موافقان cft از فراکسیون ولایی هستند/ استدلال‌های مخالفان حقوقی اما با پشت پرده سیاسی است
کد خبر: 236800
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۴ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا رحیمی نماینده تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره استراتژی موافقان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون تأمین مالی تروریسم، گفت: استراتژی موافقان سی اف تی شاید به شکل تشکیلاتی و فراکسیونی به چشم نیاید اما حتماً استراتژی جریانی دارند و آنچه مهم است رویکردها است.

او ادامه داد: برخی از موافقان cft از فراکسیون امید نیستند بلکه از فراکسیون مستقلین و حتی برخی از موافقان از فراکسیون ولایی هستند اما نگاهشان رویکرد دفاع از لایحه است و استدلال‌ها هم استدلال‌های مشابه است. بنابراین آن انسجام تشکیلاتی احتمالاً در فراکسیون تنظیم می‌شود اما هم‌فکری و هم‌جهت بودن برای دفاع از لایحه یک همگرایی در مجلس ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس در خصوص اقدام موافقان در برابر برنامه احتمالی مخالفان cft در جلسه بررسی این لایحه، تاکید کرد: ما حتماً هماهنگی می‌کنیم و برای رأی آوری این لایحه و برای دفاع از استدلال‌های خودمان تلاش خواهیم کرد.

رحیمی گفت: مخالفت‌های بیرونی حتماً تأثیر منفی برخلاف اهداف آن‌ها، خواهد داشت. قاعدتاً زمانی که نظرها و استدلال‌های کارشناسی را به کف خیابان بکشند حتماً تأثیر منفی در مجلس می‌گذارد. هیچ جریان و هیچ نماینده موافقی در بیرون از مجلس جریان سازی و شبکه‌سازی نکرده است درصورتی‌که مخالفان cft به‌صورت ملی اعتراضاتشان را شبکه‌سازی کردند و در نماز جمعه‌ها و دانشگاه‌ها کف‌پوش راه انداختن و به‌نوعی در صداوسیما تریبون دارند. درصورتی‌که موافقان به‌هیچ‌وجه نه‌تنها به این نگاه‌ها اعتقادی ندارند که اعتراضات و استدلال‌های حقوقی و کارشناسی را به کف خیابان بکشند بلکه تلاششان این است که استدلال مخالفان را هم در داخل صحن بشنوند.

او ادامه داد: بخش قابل‌توجهی از استدلال‌های مخالفان cft حقوقی است اما اهداف و انگیزه‌ای که پشت ماجرا دنبال می‌شود تبدیل به هدف سیاسی شده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، تاکید کرد: فضای مجلس برای رأی‌گیری cft و مباحثی که در جلسه بررسی آن مطرح می‌شود، مثبت است. مخالفان و موافقان در جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها نظراتشان را به‌کرات اعلام کردند لذا حرف تازه‌ای در صحن نخواهد بود و مهم این است که استدلال‌ها تبدیل به رأی شود و رأی هم منجر به حفظ منافع ملی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها