جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»

روحانی باید حسن‌نیت خود را به اصلاح‌طلبان ثابت کند/ جا داشت اقوام و اقلیت‌ها هم برای جلسه با روحانی دعوت می‌شدند/ اصلاح‌طلبان بدون دستاورد از روحانی حمایت می‌کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اقوام و اقلیت‌ها جمعیت زیادی از کشور را تشکیل می‌دهند که در انتخابات‌ها حاضر می‌شوند و به گرم شدن تنور انتخابات‌ها کمک می‌کنند اما بعد از آن، سخنان و مطالبات آنها شنیده نمی‌شود.

روحانی باید حسن‌نیت خود را به اصلاح‌طلبان ثابت کند/ جا داشت اقوام و اقلیت‌ها هم برای جلسه با روحانی دعوت می‌شدند/ اصلاح‌طلبان بدون دستاورد از روحانی حمایت می‌کنند
کد خبر: 236856
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۳ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلال جلالی‌زاده، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به دیدار برخی چهره‌های اصلاح‌طلب با رییس‌جمهوری بیان کرد: آقای روحانی باید خیلی قبل‌تر از بروز این وضعیت اصلاح‌طلبان، منتقدان، اساتید دانشگاه و فعالان سیاسی و مدنی ... را دعوت و با آنها جلسه برگزار می‌کرد تا بیشتر در جریان مشکلات و مسائل کشور قرار گیرد. یعنی لازم بود که پیش از تبدیل شدن این مشکلات به چالش و بحران ایشان اقدام می‌کرد.

رییس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان کردستان با انتقاد از مشورت نگرفتن رییس‌جمهوری با فعالان سیاسی عنوان کرد: متاسفانه ایشان فکر می‌کنند که خودشان عقل‌ کل هستند و نیازی به همفکری و مشورت با دیگران ندارند. به خصوص در این مدت هیچ‌گاه حاضر نشد با روسای ستادها در استان‌های مختلف که برای او زحمت کشیدند جلسه بگذارد.

او در ادامه افزود: بعد از انتخابات همه فراموش شدند و امروز هم شاهد بحران‌های زیادی در کشور هستیم که تصور من بر این است اگر جلسات متعددی هم برگزار شود شاید آنچنان کارساز نباشد.

جلالی‌زاده با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این جلسات به صورت کلی بیان کرد: اصل برگزاری این جلسات به نظر من ایده مثبتی است اما به شرطی که برای افکار، اندیشه‌ها، پیشنهادات و نظراتی که مطرح می‌شود، ارزش و احترام قائل باشند؛ یعنی انتقادات، پیشنهاداتی که ارائه می‌شود اگر واقعا مفید هستند نظام و حاکمیت از آنها استفاده و آنها را عملی کند.

این فعال سیاسی بیان کرد: به هر صورت براساس شنیده‌ها افرادی هم که در جلسه با رییس‌جمهور شرکت داشته‌اند مشکلات و گلایه‌هایی را مطرح کرده‌اند اما یکی از مشکلات اصلی ما بحث اقوام و مذاهب است.

جلالی‌زاده با تاکید بر ضعف ارتباط با اقوام و اقلیت‌ها گفت: این گروه جمعیت زیادی از کشور ما را تشکیل می‌دهند که در انتخابات‌ها حاضر می‌شوند و به گرم شدن تنور انتخابات‌ها کمک می‌کنند اما بعد از آن سخنان و مطالبات آنها شنیده نمی‌شود.

او با تاکید بر عدم حضور نماینده‌‌ای از اقوام و اقلیت‌ها در جلسه اصلاح‌طلبان با روحانی افزود: جا داشت که آقای روحانی یا حتی خود اصلاح‌طلبان یک یا دو نفر از اقوام و مذاهب را دعوت می‌کردند تا آنها هم مطالبات و خواسته‌های خود را به گوش رییس‌جمهور و دولت می‌رسانند. قطعا بازتاب مثبتی هم در مناطق مختلف داشت و می‌توانست به نوعی بین اقدام و مذاهب در کشور رضایت ایجاد کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به درصد ایجاد تعامل در این‌گونه جلسات بیان کرد: اگر آقای روحانی بخواهد می‌توان در اینگونه جلسات هم تعامل ایجاد کرد. اما موضوع این است اصلاح‌طلبان بدون پشتوانه، نتیجه و دستاورد و ثمری از دولت ایشان از او حمایت می‌کنند.

نماینده مجلس در دور ششم با تاکید بر لزوم اثبات حسن‌نیت از طرف دولت، گفت: آقای‌ روحانی اگر بخواهد حسن‌نیت خود را به اصلاح‌طلبان نشان دهد در شرایط فعلی که همه از اوضاع کشور مطلع هستیم، چند مدیر و استاندار اصلاح‌طلب را معرفی کند که برنامه اصلاح‌طلبی داشته باشند نه اینکه تنها در حرف و ظاهر خود را اصلاح‌طلب نشان دهند اما به محض اینکه بر سر میز قدرت نشستند، همه را فراموش کنند.

او تاکید کرد: آقای روحانی باید در عمل ثابت کند که به اصلاح‌طلبان بها می‌دهد و برای اعتماد و حمایت اصلاح‌طلبان ارزش قائل است. به نظر من اگر در عمل نشان داده شود این جلسات ثمربخش است اما اگر آثار عملی نداشته باشد همچنان با روش اصلاح‌طلبان بازی می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها