سرلشکر جعفری:

اعتماد متقابل دولت و سپاه دستاوردهای زیادی برای نظام داشته است

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اعتماد متقابل دولت و سپاه در اجرای امور سازندگی دستاوردهای زیادی برای نظام جمهوری اسلامی داشته است، گفت: مدیریت جهادی عامل اصلی توفیقات عرصه سازندگی است.

اعتماد متقابل دولت و سپاه دستاوردهای زیادی برای نظام داشته است
کد خبر: 237002
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۱۱:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) که امروز(یکشنبه) برگزار شد با تاکید بر اینکه شاهد اقتدار مثال زدنی انقلاب، نظام و ایران اسلامی در جهان هستیم، اظهار داشت: با وجود تمامی توطئه‌ها و برنامه های دشمنان که امروز علیه ملت ایران متمرکز شده است، هر روز شاهد پیروزی‌های مادی و معنوی در عرصه‌های مختلف هستیم که بیانگر این است که دشمنان در برابر ما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با بیان اینکه عرصه سازندگی و آبادانی کشور عرصه ای است که با ارائه کارهای موفق و الگو ساز، کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به سایر کشورها اثبات کرد، گفت: این که یک ملت با اتکا به توانمندی‌های خود و بدون وابستگی به قدرت‌های خارجی می‌تواند کشور را بسازد، گویای این واقعیت مهم است که با مدیریت صحیح و در چارچوب اسلامی و انقلابی می‌توان به پیشرفت رسید و این مهم علاوه بر عرصه توانمندی‌های دفاعی و امنیتی، در عرصه سازندگی نیز به اثبات رسیده است.

سرلشکر جعفری عرصه سازندگی را یکی از عرصه‌های ایجاد امید در جامعه عنوان و تصریح کرد: سپاه پس از جنگ با احساس تکلیف و تعهد به عرصه سازندگی وارد شد و امروز پس از 27 سال، نقش آفرینی موثر این نهاد مردمی و انقلابی در عمران وآبادانی کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی عامل اصلی توفیقات عرصه سازندگی را مدیریت جهادی توصیف و تصریح کرد: مقایسه اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و میزان کارآمدی آن با اقداماتی که در عرصه‌های دیگر صورت می‌گیرد و بعضا دچار کندی است، بیانگر به‌کارگیری این الگوی کارآمد توسط مجموعه قرارگاه است.

سرلشکر جعفری وجه مشترک توفیق نظام در عرصه دفاعی و امنیتی و سازندگی را در بکارگیری مدیریت جهادی عنوان و تصریح کرد: در هر حوزه‌ای که کار و مدیریت جهادی اعمال شده، شاهد توفیقات ارزنده ای بوده‌ایم که عرصه‌های دفاعی، امنیتی، سازندگی و علم و فناوری شاهد مثال‌های موفقی برای ارایه این الگو هستند.

وی در ادامه با برشماری ویژگی های مدیریت جهادی از منظر مقام معظم رهبری، نیت خالص در اجرای امور و تلاش، سخت کوشی و عمل جهادی را از شروط اصلی مجاهدت فی سبیل الله دانست و تاکید کرد: کار جهادی به فرموده معظم له کاری است که مخالف و دشمن داشته باشد؛ امروز دشمنان خارجی پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی را نمی خواهند، اما علاوه بر این برخی مخالفت‌ها هم ناشی از عادت، روش و سنت‌های قدیمی درون سازمانی است و با کنار گذاشتن آنها و بهره‌گیری از روش‌های نو و کارساز می‌تواند یک مجموعه و سازمان را به رشد و شکوفایی برساند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه حرکت بر مبنای اصول اسلامی و قوانین الهی و قرآنی بنا نهاده شده است، گفت: وجود مشکلات در برخی عرصه‌ها ناشی از عدم به‌کارگیری این الگوی سازنده است و به حمدالله در سپاه تا حد قابل توجهی این اصول رعایت و به کارگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات برجسته و مطلوبی از سوی قرارگاه به ثمر نشست که راه اندازی پالایشگاه خلیج فارس، ساماندهی آب‌های غرب کشور و راه اندازی فاز 14 و 15 پارس جنوبی در شرایط تحریم، از جمله آن‌ها است که با ایفای نقش جهادی سپاه در این عرصه، بسیاری از مشکلات کشور مرتفع شد.

فرمانده کل سپاه جوانگرایی را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر جامعه امروز برشمرد و افزود: همانند دوران دفاع مقدس که دوران طلایی در عرصه مدیریت و باور "ما می‌توانیم" بود، امروز نیز باید مدیریت را به نیروهای جوان سپرد و به آنان اعتماد کرد.

سرلشکر جعفری با تاکید بر اینکه اعتماد متقابل دولت و سپاه در اجرای امور سازندگی دستاوردهای زیادی برای نظام جمهوری اسلامی به همراه داشته است، افزود: دوران طلایی مدیریتی قرارگاه دوران سردار عبداللهی بود و امروز قرارگاه بیش از گذشته درخشیده و این مهم با مدیریت سردار عبداللهی و تلاش های مدیران و کارکنان این مجموعه رقم خورده است؛ دکتر سعید محمد نیزدارای سوابق ارزشمندی در مجموعه قرارگاه است و با کوله باری از تجربه، مسیر سازندگی و جهادی در قرارگاه را ادامه می دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها