کد خبر: 237003
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم امروز در مجلس تصویب شد

جلسه بررسی (cft) در مجلس به روایت تصویر؛ از پاره کردن آیین‌نامه مجلس تا بگومگوهای دلواپسانه

تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم (cft) امروز روز متفاوتی را در مجلس شورای اسلامی ساخت. در یکی از معدود موارد پیش آمده مجلس، تصاویری از جلسه غیرعلنی نمایندگان منتشر شد.

جلسه بررسی (cft) در مجلس به روایت تصویر؛ از پاره کردن آیین‌نامه مجلس تا بگومگوهای دلواپسانه
کد خبر: 237003
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۵ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز در جریان بررسی لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم ( cft) در مجلس شورای اسلامی حاشیه‌های زیادی وجود داشت. از بالا بردن پلاکاردها به‌وسیله نماینده‌های مافق و مخالف گرفته تا درگیری‌های لفظی نمایندگان با یکدیگر.

به گزارش «اعتمادآنلاین» در زیر بخشی از حواشی جلسه امروز مجلس را که به‌وسیله دوربین عکاسان ضبط شده است با هم مرور می‌کنیم.

انتشار عکس و تصویر از جلسات غیرعلنی مجلس به صورت معمول اتفاق نمی‌افتد؛ به‌دلیل غیرعلنی بودن جلسات معمولا نه تنها مباحث مطرح شده به صورت زنده و براساس روال از رادیو پخش نمی‌شود، بلکه خبرنگاران و عکاسان هم اجازه ورود به صحن علنی مجلس را تا زمان علنی بودن جلسه ندارند اما امروز جزء معدود مواردی است که از جلسه غیرعلنی مجلس که از حدود ساعت 7 صبح آغاز شده عکس منتشر شده است.

خبرگزاری خانه‌ملت که گویا عکاسش اجازه حضور در جلسه غیرعلنی را داشته است به ثبت برخی از حاشیه‌های این جلسه پرداخته است.

جلسه cft غیرعلنی

جلسه cft غیرعلنی


جلسه غیرعلنی امروز مجلس درباره بررسی cft با مرکزیت کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار شده است. به همین دلیل به نظر می‌آید در لحظات ابتدایی تریبون هیات‌رییسه در اختیار هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی بوده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس این کمیسیون پشت تریبون هیات‌رییسه مجلس دیده می‌شود.

جلسه cft غیرعلنی

گفت‌وگوی نمایندگان با لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس‌جمهوری در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی.

جلسه cft غیرعلنی

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در حال سخنرانی در جلسه غیرعلنی امروز صبح مجلس. با توجه به موضوع جلسه امروز که بررسی لایحه الحاق ایران به تامین مالی تروریسم cft بود احتمالا رییس بانک مرکزی درباره وضعیت پولی بانکی کشور و ارتباط آن با تصویب این لایحه صحبت می‌کند.

جلسه cft غیرعلنی

پروانه سلحشوری، نماینده تهران که به دلیل عمل جراحی گردن به دستور پزشکش یک ماه استراحت مطلق داشت، امروز برای رای‌گیری لایحه cft در مجلس حاضر شده است.

تصاویر جلسه علنی


مجلس

با آغاز جلسه علنی مجلس و پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان و توضیحات کمیسیون امنیت ملی و نماینده دولت در زمان بررسی لایحه cft مخالفان این لایحه تلاش کردند تا به تنشنج کشیدن جو مجلس، نمایندگان را با خود همراه کنند. نمایندگان موافق و مخالف کاغذهایی را حاوی متن‌های مثبت و منفی علیه cft در دست داشتند.

در عکس بالا سیدجواد کریمی قدوسی و سیدناصر موسوی لارگانی را می‌بینید.

جلسه cft

تجمع نمایندگان موافق و مخالف در اطراف حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی در جریان بررسی لایحه cft.

جلسه cft

پیش از این چه در این مجلس و چه در مجلس‌های گذشته به‌خصوص مجلس نهم، همیشه این مخالفان طرح‌ها و لوایح بودند که بر حسب اهمیت موضوع کاغذ‌ها، پلاکاردها یا طومارهایی را تهیه می‌کردند و سعی داشتند به هر نحوی که شده مخالفت خود را با صدای بلند ابراز کنند و اگر توانستند بر نظر دیگر نمایندگان هم تاثیر بگذارند و آنها را با خود همراه کنند. اما گویا در جریان بررسی cft وضعیت متفاوت بود؛ این بار نمایندگان موافق هم تلاش کردند تا صدای خود را بلندتر به گوش مردم برسانند، بر همین اساس آنها هم پلاکارد و کاغذ به دست شدند و شعارهایی در حمایت از تصویب این لایحه به دست گرفتند.

در تصویر بالا نمایندگان موافق و مخالف شعار به دست در یک قاب قرار گرفته‌اند.

جلسه cft

نمایندگان مخالفی که همین دو سه ماه پیش با پهن کردن طومار در کف مجلس اعتراض خود را نسبت به تصویب لوایح چهارگانه اعلام کردند و اجازه تصویب آن را ندادند، امروز هم شعارهای خود علیه تصویب لایحه تامین مالی تروریسیم را جلوی هیات‌رییسه بالا گرفتند و به هر نحوی سعی کردند مخالفت خود را اعلام کنند.

در عکس بالا سیدجواد کریمی قدوسی نماینده مشهد، مجتبی ذالنوری نماینده قم، سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان را می‌بینید که در مخالفت با تصویب این لایحه شعارهایی را در جلوی تریبون هیات رییسه به دست گرفته‌اند.

ابطحی

سید محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر بعد از تصویب لایحه cft با حضور در تریبون جلوی هیات‌رییسه با لاریجانی بحث می‌کند و در قسمتی از همین جدال هم متن لایحه را پاره می‌کند و به بالا و سمت علی لاریجانی، رییس مجلس پرتاب می‌کند.

جلسه cft

خبرنگارانی که از جایگاه مخصوص خود شاهد بررسی و تصویب لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم هستند و بنا به جو هیجانی صحن‌علنی مجلس هیجان‌زده به نظر می‌رسند و مانند همیشه مشغول زیرنظر گرفتن صحن مجلس و مخابره اخبار جلسه هستند.

جلسه cft

امروز هم برخی از نمایندگان مخالف تصویب cft جلوی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند تا مخالفت خود را با تصویب این لایحه ابراز کنند. برخلاف صحبت‌های نصرالله پژمانفر نماینده مشهد و از مخالفان این لایحه که این تجمع را چند هزار نفری خواند در عکس‌هایی که از این تجمع منتشر شده است جمعیتی بین 100 تا 200 نفر دیده می‌شود.

برگزاری اینگونه تجمعات در موافقت یا مخالف با برخی طرح‌ها و لوایح، یا زمانی صورت می‌گیرد که قرار است وزیری مورد سوال و استیضاح نمایندگان مجلس قرار گیرد یا اینکه بخشی از مردم نسبت به موضوعی اعتراض دارند و می‌خواهند صدای خود را به گوش نمایندگان و رسانه‌ها برسانند اما امروز در جریان بررسی cft در مجلس این اتفاق افتاد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها