کد خبر: 237214
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۰:۲۲:۰۰
| |

قتل وحشیانه یک روزنامه‌نگار زن در بلغارستان

دادستان‌های بلغارستان اعلام کردند، یکی از خبرنگاران تلویزیونی به طور وحشیانه‌ای در شمال این کشور به قتل رسیده است؛ اقدامی که محکومیت بین‌المللی را به همراه داشته است.

قتل وحشیانه یک روزنامه‌نگار زن در بلغارستان
کد خبر: 237214
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۶ ۱۰:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جوری جوریف، دادستان منطقه‌ای روسه که قتل در آنجا رخ داده گفت: جسد ویکتوریا مارینوا 30 ساله روز شنبه در پارکی کشف شد و مقامات تنها از روی کارت‌ها و اوراق شناسایی توانستند هویت وی را مشخص کنند.

وی افزود: مرگ این خبرنگار جوان به دنبال ضربه به سر و خفگی صورت گرفته است. تلفن همراه، سوئیچ ماشین،‌ عینک و بخشی از لباس‌های او ناپدید شده‌اند. دادستان‌ها در حال بررسی تمامی سرنخ‌ها چه آن‌هایی که شخصی هستند و چه آن‌هایی که به حرفه مارینوا مربوط می‌شود، می‌باشند.

ملادن مارینوف وزیر کشور بلغارستان تایید کرد که این قربانی مورد تجاوز قرار گرفته بود.

بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان ابراز امیدواری کرد که تحقیقات، موفقیت آمیز باشد چرا که پرونده تاکنون به خوبی پیش رفته است.

وی افزود: به لطف حجم عظیمی از دی ان ای کشف شده از این جسد تنها مسئله باقی مانده زمان است تا ما بتوانیم قاتل و عامل این جنایت را دستگیر کنیم.

منابع پلیس اعلام کرده‌اند هنوز مشخص نیست که این جنایت به حرفه این خبرنگار ارتباطی داشته باشد یا خیر.

هارلم دزیر نماینده آزادی مطبوعات سازمان امنیت و همکاری اروپا در توییتر خود ضمن محکوم کردن قتل مارینوا نوشت: بخاطر قتل وحشیانه ویکتوریا مارینوا خبرنگار تحقیقاتی در بلغارستان شوکه شده‌ایم. ما خواستار یک تحقیقات کامل و جامع هستیم. افرادی که مسئول این قتل هستند، باید به جزای عملشان برسند.

ویکتوریا مارینوا یکی از مدیران اجرایی شبکه تلویزیونی TVN در شهر روسه بود و اخیرا یک برنامه تلویزیونی گفت و گو محور تحت عنوان "ردیاب" راه اندازی کرده بود. قسمت اول این برنامه که در تاریخ 30 سپتامبر سال جاری میلادی پخش شد، شامل مصاحبه‌هایی با چندی از خبرنگاران تحقیقاتی درباره تحقیقات مربوط به کلاهبرداری ادعا شده از بودجه‌های اتحادیه اروپا بود که به سیاستمداران و تجار بزرگ این کشور مربوط می‌شد.

یکی از خبرنگاران شبکه تلویزیونی TVN که بخاطر امنیت خودش و همکارانش خواست نامش فاش نشود، گفت: ما شوکه شده‌ایم به هیچ وجه تاکنون تهدیدی دریافت نکرده بودیم.

براساس آمار گزارشگران بدون مرز بطور میانگین هر هفته یک روزنامه‌نگار در سراسر جهان کشته می‌شود.

بلغارستان در رتبه‌بندی سالانه آزادی مطبوعاتی گزارشگران بدون مرز در سال 2018 میلادی به جایگاه 111 سقوط کرد که پایین‌ترین آمار در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

به گفته گزارشگران بدون مرز فساد گسترده، مالکیت مشکوک رسانه‌ها و تبانی بین روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و اولیگارش‌ها همگی مانعی بر سر راه انجام خبرنگاری و روزنامه‌نگاری هستند.

خشونت علیه زنان نیز در بلغارستان گسترده شده به طوری که کشتار وحشیانه زنان اخیرا اعتراض رسانه‌ها را به وجود آورد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها