رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

تفسیر قانون با مجلس است نه دیوان محاسبات/ مدیران از مشاغل دولتی خارج نمی‌شوند بلکه مدام جابه‌جا می‌شوند

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به اینکه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مشمول شهرداران می‌شود، گفت: حتما شنیده‌اید که انرژی نابود نمی‌شود، بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. مدیران ما مصداق همین موضوع هستند. این افراد از مشاغل دولتی خارج نمی‌شوند بلکه مدام جابه‌جا می‌شوند.

تفسیر قانون با مجلس است نه دیوان محاسبات/ مدیران از مشاغل دولتی خارج نمی‌شوند بلکه مدام جابه‌جا می‌شوند
کد خبر: 237388
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۸:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| جلیل رحیمی‌ جهان‌آبادی رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اشاره به سخنان رییس دیوان محاسبات درخصوص مشمولیت شهرداران در قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: تفسیر قانون عادی با مجلس است نه با رییس دیوان محاسبات. اگر ابهامی‌ وجود داشته باشد، مجلس باید رفع ابهام کند.

وی با بیان اینکه قانونی که در مجلس تصویب شد، به گمان من شامل حال شهرداران می‌شود، گفت: استثنایی که ما در قانون قائل شدیم، مربوط به شهرداران نبوده است. این استثنائات به صراحت در قانون بیان شده و شامل روسای سه قوه، اعضای شورای نگهبان، نمایندگان مجلس و وزرا و ... می‌شود. به هیچ عنوان در قانون اشاره‌ای به شهرداران نشده و این مورد شامل حال شهرداران نمی‌شود.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات مدیریتی به نفع دستگاه‌ها و مردم خواهد بود یا خیر، بیان کرد: قطعا این تغییرات به نفع مردم خواهد بود. در هیچ کجای جهان چرخه بسته مدیریتی وجود ندارد. گردش نخبگان و مدیران در همه عالم مفید و موثر بوده و در کشور ما نیز بر همین منوال خواهد بود.

رحیمی ‌جهان‌آبادی با اشاره به اینکه خیلی از مدیران ما مدام در حال جابه‌جا شدن هستند، گفت: حتما شنیده‌اید که انرژی نابود نمی‌شود، بلکه از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود. مدیران ما مصداق همین موضوع هستند. این افراد از مشاغل دولتی خارج نمی‌شوند؛ بلکه مدام از پستی به پست دیگر جابه‌جا می‌شوند.

نماینده مردم تربت جام و تایباد در مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد: ما تعداد زیادی نیروی جوان و خوش‌فکر و تعداد زیادی مدیر لایق در شهرستان‌ها و استان‌ها داریم. چه اشکالی دارد وزارتخانه‌ها و ادارات کل در تهران از نیروهای شاخص استانی و شهرستانی خود استفاده کنند و از این چرخه بسته مدیریتی فسیل‌شده خارج شوند؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم افزود: فلسفه قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان این بوده که این دایره بسته را باز کند و گردش نخبگان و مدیران به معنی واقعی کلمه در کشور رخ دهد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، مدیران جوان و تازه‌نفس بر سر کار آیند و بتوانند رییس دیوان محاسبات کشور اخیرا در گفتگوی ویژه خبری گفته بود: طبق استعلاماتی که وزیر کشور از ما گرفت، به طور قطعی باید 15 نفر از استانداران کشور تغییر پیدا کنند. همچنین طبق نظر ستاد مشاوره فنی و مجموعه حقوقدانان دیوان محاسبات، شهرداران هم مشمول این قانون می‌شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها