کد خبر: 237396
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۸:۳۹:۰۰
| |

آذر منصوری:

اصلاحات رابطه مستقیمی با «امید» مردم دارد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تصویب FATF به ایران کمک می‌کند تا بتواند از ظرفیت‌های فضای بین‌الملل به نفع منافع ملی و مصالح مردم استفاده کند.

اصلاحات رابطه مستقیمی با «امید» مردم دارد
کد خبر: 237396
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۸:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| آذر منصوری ، در تحلیل تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با توجه اینکه لوایح چهارگانه FATF از مدت‌ها قبل مطرح و اختلاف‌نظرهای سیاسی حول آن شکل گرفته بود و حساسیت بالایی هم در این خصوص وجود داشت؛ تصویب این کنوانسیون یک نقطه عطف در تاریخ مجالس ایران بود.

وی افزود: در همین رابطه باید از کلیه نمایندگان و فعالان سیاسی که نقش مهمی در بوجود آمدن این مطالبه عمومی بین مردم داشتند، تشکر کرد. همچنین باید از نمایندگان مجلس سپاسگزار باشیم که تعداد رای CFT نشان می‌دهد آنها با چه دشواری توانستند این تعداد رای را کسب کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص تاثیرات تصویب CFT هم گفت: این الحاقیه هم در فضای داخلی و هم در فضای بین‌المللی با توجه به رخدادهای هفته‌های اخیر تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حضور رییس‌جمهور در نیویورک و اثرگذاری این حضور چه در نطق رییس‌جمهور، چه نشست‌ها و دیدارهایی که در نیویورک صورت گرفت به طور کلی به نفع ایران بود؛ رای مثبت دادگاه لاهه به شکایت ایران از ایالات متحده هم فضای مثبتی را در جامعه بین‌الملل برای کشورمان رقم زد.

منصوری ادامه داد: به نظر من تصویب این کنوانسیون به ایران کمک می‌کند تا بتواند از ظرفیت‌های فضای بین‌الملل به نفع منافع ملی و مصالح مردم استفاده کند.

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: تصویب این لایحه همچنین می‌تواند بخشی از فضای روانی را که مخالفان کشور در فضای جامعه بین‌المللی علیه ایران فراهم کرده بودند، برطرف کرده و بهانه‌جویی را از مخالفان بگیرد.

وی افزود: کشوری که مردمش صدمات بالایی از تروریسم دیده‌اند، می‌تواند با پیوستن به تعهدات بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم در کنار مجموعه‌ای از کشورهای متحد خود نقش موثرتری را در راستای مبارزه با تروریسم جهانی ایفا کند.

منصوری در تشریح تاثیرات داخلی این مصوبه هم گفت: به طور قطع تصویب این لایحه تاثیرات مثبتی را در فضای جامعه خواهد داشت؛ چراکه مجلس دهم با مطالبات حداقلی شکل گرفت و مجموعه اتفاقات بعد ار انتخابات 96 باعث شد امید اجتماعی کمرنگ شود و میل مردم به صندوق رای کاهش یابد.

وی افزود: مسلم است هرچه نهادهای انتخابی ما در راستای خواست و مطالبات مردم گام‌های جدی‌تری بردارند و عملکردشان نشان‌دهنده خواست مردم باشد، اعتماد مردم به صندوق‌های رای بیشتر خواهد شد. البته با توجه به شرایط کشور نمی‌توان بصورت قاطع روی دورنمای انتخابات آینده قضاوت کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: با این شرایط اینگونه اقدامات که خواست حامیان دولت و پایگاه رای نمایندگان است، می‌تواند اثرات مثبت خود را روی امید مردم داشته باشد؛ چراکه اصلاحات رابطه مستقیم با امید مردم دارد و هرچه این امید رنگ ببازد گام برداشتن اصلاح‌طلبان برای بهبود عملکرد نهادهای انتخابی سخت‌تر خواهد بود.

منصوری گفت: به هرترتیب باید به الحاق به این کنوانسیون فراتر از مواضع جناحی نگاه شود. این یک معاهده بین‌المللی در راستای تقویت منافع ملی است که قاعدتا باید جناح‌های رقیب هم با همین رویکرد کمک کنند تا دولت بتواند از این ظرفیت استفاده کند و ظرفیت‌های اینچنینی نباید محل گروکشی برای جریان‌های سیاسی شود.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها