کد خبر: 237452
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۹:۴۴:۰۰
| |

شهردار تهران:

استارتاپ‌های حمل و نقل باید از شهرداری مجوز بگیرند

شهردار تهران گفت: استارتاپ‌های جمل و نقل باید از شهرداری مجوز بگیرند تا در مواقع ضروری قابل کنترل باشند.

استارتاپ‌های حمل و نقل باید از شهرداری مجوز بگیرند
کد خبر: 237452
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی افشانی شهردار تهران در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک میان فناوری علمی نهاد ریاست جمهوری و شهردار تهران، گفت: اقدامات شهرداری تهران در راستای تحقق شعار اصلی یعنی زیست پذیری شهر انجام می‌شود. ما برای افزایش زیرشاخص‌های زیست‌پذیری در پایتخت با تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند نقش‌آفرین باشند، همکاری خواهیم کرد.

شهردار تهران ادامه داد: شهرداری ساختمان‌ها و زمین‌ها و مجموعه منابعی را با همکاری معاونت علمی و فناوری در اختیار شرکت‌های دانش بنیان می‌گذارد تا هم بافت ناکارآمد به طور پایدار توسعه پیدا کند و هم جوانان با استعداد در این بهبود کیفیت مشارکت داشته باشند.

افشانی در پاسخ به این سوال که آیا شهرداری درخواست کرده شهردار تهرانبه شهرداری واگذار شود، گفت: هیچ کجا شهرداری موضوع واگذاری را مطرح نکرده است اما شهرداری تهران متولی حمل و نقل درون شهری است.

همانطور که پروانه‌های تاکسی‌ها توسط سازمان تاکسیرانی صادر می‌شود، این استارتاپ‌ها نیز باید تأیید شهرداری را داشته باشند. ما اصلا موضوع واگذاری را مطرح نکردیم بلکه بحث تأیید شهرداری است.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز به دولت نیامده است، گفت: هر کسب و کاری باید مجوزی از صنف خود داشته باشد. حمل و نقل نقشی حاکمیتی نیز دارد و شهرداری باید در مواقع ضروری بتواند این موضوع را کنترل کند. البته ما محدودیتی در کار ایجاد نخواهیم کرد و موضوع فقط دریافت مجوز است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها