کد خبر: 237465
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

طرح جامع قانون انتخابات با حضور شورای نگهبان بررسی می‌شود/ امیدواریم بتوانیم اصلاحاتی در نظارت استصوابی ایجاد کنیم

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص شنیده هایی مبنی بر تغییراتی در خصوص نظارت استصوابی، گفت: بخش مربوط به نظارت هنوز بررسی نشده است و قرار است این بخش با حضور شورای نگهبان بررسی شود. نگاه طرح جامع انتخابات در بخش نظارت به قانون گذشته است که امیدواریم بتوانیم اصلاحاتی در این بخش انجام دهیم.

طرح جامع قانون انتخابات با حضور شورای نگهبان بررسی می‌شود/ امیدواریم بتوانیم اصلاحاتی در نظارت استصوابی ایجاد کنیم
کد خبر: 237465
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۱ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی نماینده تهران و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، در خصوص زمان ارائه طرح جامع قانون انتخابات به صحن علنی مجلس، گفت: این طرح در کمیسیون شوراها در حال بررسی است و مواد آخر آن باقیمانده است. بیش از سه چهارم این طرح ماده به ماده و تبصره به تبصره بحث شده است و به نظر می‌رسد یک جلسه دیگر باقیمانده است.

او تاکید کرد: در جلسه آتی کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس که آخرین جلسه برای بررسی طرح جامع قانون انتخابات است، اعضای شورای نگهبان را دعوت می‌کنیم تا آنها طرح را ببینند و نظرشان را بدهند و اگر نیاز به اصلاحی وجود دارد انجام شود تا زمانیکه این طرح در صحن علنی مجلس رای گیری می‌شود و به شورای نگهبان ارسال می‌شود، مجددا برگشت نخورد.

مافی در خصوص شنیده‌هایی مبنی بر تغییراتی در خصوص نظارت استصوابی، گفت: بخش مربوط به نظارت در انتخابات هنوز بررسی نشده است و قرار است این بخش با حضور شورای نگهبان بررسی شود. نگاه طرح جامع قانون انتخابات در بخش نظارت، به قانون گذشته است که امیدواریم بتوانیم اصلاحاتی در این بخش انجام دهیم.

این نماینده مجلس با اشاره به تاخیر دولت در ارائه لایحه جامع قانون انتخابات به مجلس، گفت: این لایحه در دولت آماده شده و به کمیسیون‌های دولت ارجاع شده است اما هنوز آن را به مجلس نفرستادند. اما اگر این لایحه ارسال شود آن را با طرحی که در مجلس آماده شده تطبیق می‌دهیم و در نهایت نتیجه آن به صورت لایحه به صحن می‌آید.

مافی ادامه داد: تهیه طرح جامع قانون انتخابات یک رقابت مثبت بین دولت و مجلس ایجاد کرد و چون ما در مجلس دست به کار شدیم دولت هم در این زمینه فعال شدند و این لایحه را به نتیجه رساندند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها