کد خبر: 237530
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۲:۰۸:۰۰
| |

بهروز نعمتی، عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی خبر داد:

شریعتمداری و آخوندی هنوز استعفا نداده‌اند/ تامین 25 قلم کالا در بسته حمایتی/ بسته‌های حمایتی حقوق‌های زیر 3 میلیون تومان را شامل می‌شود

بهروز نعمتی، نماینده تهران گفت: دولت مکلف است 25 قلم کالا در بسته حمایتی تامین کند که در 6 ماهه دوم سال در دو نوبت تخصیص داده خواهد شد.

شریعتمداری و آخوندی هنوز استعفا نداده‌اند/ تامین 25 قلم کالا در بسته حمایتی/ بسته‌های حمایتی حقوق‌های زیر 3 میلیون تومان را شامل می‌شود
کد خبر: 237530
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۲:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز نعمتی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسه امروز با حضور آقایان نوبخت، حجتی و معاون اقتصادی وزرات «صمت» و رئیس سازمان تعزیرات و اعضای مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد و مطالب متعدد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر گفت: این بسته برای بیست میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر که کارمندان، کارگران، زیر مجموعه بهزیستی، کمیته امداد و اشخاصی که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند را شامل می‌شود.

نماینده مردم تهران درباره ساز و کار ارائه این بسته به افراد، عنوان کرد: این بسته در دو مرحله به افرادی که شامل آن می‌شوند ارائه می‌گردد که در هر مرحله سیصد هزار تومان به آنان اختصاص داده می‌شود که مجموع این ارقام دوازده هزار و پانصد میلیارد تومان خواهد بود.

وی با نام بردن از کمیسیون‌های کشاورزی، برنامه و بودجه و صنایع و معادن گفت: مقرر شد جلسات متعددی بین مجلس و دولت برگزار شود تا موانع تولید و گرانی‌ها در کشور بررسی شود؛ یک ارتباطی بین دولت و مجلس باید انجام شود تا بتوانیم مشکلات تولید را حل کنیم.

نعمتی با بیان این نقدینگی موجود در جامعه باید مهار شود، بیان کرد: نقدینگی فعلی در جامعه بین هزار و ششصد تا هزار و هفتصد میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: دولت و مجلس باید با همفکری راهکارهای مهار نقدینگی را بررسی کرده و اقدام عملی انجام دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عدم برداشت از ذخایر کشور در این جلسه مطرح شد و تاکید شد که دولت از منابع ارزی و صندوق ذخیره ارزی برداشت نکند؛ چرا که این‌ها برای آیندگان است .

وی درباره تأمین کالاهای اساسی گفت: مردم در جریان باشند ما هیچ مشکلی از نظر تامین کالاهای اساسی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند نداریم . آقای حجتی و سینکی هم قول دادند نیازمندی‌های کالاهای اساسی را برای بلند مدت تأمین کنند گرچه انبارها و سیلوهای ما اشباع است .

نعمتی ادامه داد: رئیس سازمان تعزیرات درباره گرانی و افزایش قیمت کالاها و همچنین نوع برخورد با گران فروشی و چند قیمتی گزارشی ارائه داد و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم درباره بحث نوسانات ارز و قیمت‌ها در کشور توضیحاتی را بیان کرد.

وی تاکید کرد: اصلی‌ترین موضوع این جلسه بحث انجام زمان‌بندی برنامه‌های دولت است که به مجلس اعلام کند، آقای نوبخت قول داد برنامه زمان‌بندی را مشخص و به مجلس ارائه دهد.

نماینده مردم تهران عنوان کرد: دولت مکلف است 25 قلم کالا در این بسته تامین کند که در 6 ماهه دوم سال در دو نوبت تخصیص داده خواهد شد. عدد و محل پرداخت‌ها مشخص شده است و افرادی که شامل می‌شوند شناسایی شده‌اند.

وی درباره استعفاء شریعتمداری و آخوندی گفت: این دو هنوز استعفاء نداده‌اند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها