عضو کمیسیون اجتماعی:

دولت نیازهای کامیونداران را برطرف کند

عضو کمیسیون اجتماعی از مصوبات جدید مجلس در خصوص رفع مشکلات کامیونداران خبر داد.

دولت نیازهای کامیونداران را برطرف کند
کد خبر: 237607
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۷ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| رسول خضری در رابطه با رفع مطالبات کامیونداران کشور گفت: از چند ماه پیش که اعتصابات کامیونداران شروع شده اینجانب,آقای دکتر عزیزی و خانم دکتر ربیعی سه نماینده ای بودیم که بصورت جدی پیگیر مطالبات به حق این عزیزان بودیم و جلساتی با سازمان های مرتبط از جمله سازمان راهداری, حمل ونقل و پایانه ها و سازمان تامین اجتماعی برگذار کردیم.

وی افزود:این جلسه که در راستای احتساب شغل کامیونداران و لحاظ چهاردرصد حق کارفرما برگزارشد تصمیم بر این شد که شغل کامیونداران جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب شود. همچنین شرکت های باربری که به نوعی در این کار دخیل و در ایجاد مشکلات پیش امده درگیر هستند راهکارهای خود را به مجلس ارایه دهند.

خضری ادامه داد: وزارت صنعت ,معدن و تجارت موظف شد در جهت تامین لاستیک مورد نیاز کامیونداران تلاش های بیشتری انجام دهد اما متاسفانه اقداماتی تاکنون صورت نگرفته است. ما جلسات متعددی در این خصوص برگزار کردیم ولی متاسفانه مصوباتی که در کمیسیون درمورد احتساب شغل این عزیزان بعنوان مشاغل سخت و زیان آور اتخاذ شده بود عملیاتی نشده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر اضافه کرد: از دیگر مشکلاتی که با پلیس راهور داشتیم در خصوص دوربین هایی که داخل خودروهای آنها وجود دارد بود و دیگری هم بحث شرکت های حمل و نقلی است که کامیونداران را به نوعی استثمار میکنند و بیشتر پولی که بابت حمل بار اخذ و به جیب شرکتهای باربری سرازیر و نه به جیب رانندگان کامیون بحث و تبادل نظر شد.

خضری با بیان اینکه خوشبختانه مصوبات خوبی را در کمیسیون اجتماعی داشتیم اما متاسفانه در فاز اجرا که بعهده ی دولت است بسیارضعیف با این مصوبات برخورد شده است اظهار داشت: ما انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی درخصوص این چهاردرصد حق بیمه سختی کار که باید از کافرما اخذ شود اقدام کند و کامیونداری به دلیل سختی های آن در فهرست مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد تا کامیونداران واجد شرایط هرچه زودتر بازنشسته شوند.

عضو کمیسیون اجتماعی یادآور شد: خوشبختانه در این جلسات مسئولان سازمان راهداری حضور فعالی دارند و در بحث هماهنگی با پلیس راهور پیشرفت های خوبی حاصل شده است. اما درخصوص بحث تامین لاستیک که دولت باید یارانه به آن اختصاص دهد تلاش زیادی کردیم اما در فاز اجرایی بعهده دولت است. طی دو هفته ای که مجلس تعطیل بود, ما نشست هایی برگزار کردیم اما دولت این موضوع را پشت گوشت انداخت و متاسفانه در این بازه زمانی بیشترین میزان اعتصابات را شاهد بودیم ، امیدواریم که دولت در این حوزه ورود بیشتری داشته باشد تا بتوانیم کارهای اساسی تری انجام دهیم.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها